Headset microfoon werkt niet meer op mijn computer, wie kan mij helpen?

Mijn headset heb ik enkele weken niet gebruikt en nu wilde ik het weer eens gaan gebruiken en kwam ik erachter dat de microfoon niet meer werkt. De audio is gewoon normaal te horen en eigenlijk werkt de microfoon ook, want op mijn laptop werkt de headset gewoon naar behoren. Alleen wanneer ik de headset op mijn computer wil gebruiken gaat het helemaal niet. De headset microfoon staat geselecteerd bij de volumemixer en de computer geeft aan dat er geen problemen zijn daarnaast kan ik mezelf duidelijk horen praten in de microfoon. Alles is dus correct alleen kan ik niet communiceren met mijn microfoon via de computer. Misschien kan iemand mij hier helpen, dat zou zeer prettig zijn ;)
btw, ik heb mijn microfoon niet op mute staan, mocht je het jezelf afvragen :).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
2K
TurfGraver
5 jaar geleden
"...daarnaast kan ik mezelf duidelijk horen praten in de microfoon. Alles is dus correct alleen kan ik niet communiceren met mijn microfoon via de computer."
Zou je iets duidelijker kunnen zijn in wat dan niet werkt, waarin of waarmee?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij het gebruiken van programma's als Skype, teamspeak of Discord kan niemand mij horen. Ook als ik mijn microfoon ga testen op mijn computer is er geen resultaat.

Antwoorden (3)

Controleer eens of je geluid wel aanstaat of je geluidsinstelling staat op opnemen. Of je koptelefoon is defect.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn geluid staat aan, en de geluidinstellingen staan ook op opnemen. Je zou denken dat mijn headset defect zou kunnen zijn maar dat zou dan weer onlogisch zijn als de headset het wel volledig doet op mijn laptop. Dus ik gok dat er iets mis is in de instellingen.
Ik zou proberen je headset op een ander apparaat te testen, doet hij het niet?
Dan zou ik een nieuwe aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie,
mijn headset werkt dus gewoon prima op mijn laptop, vandaar dat ik weet dat het niet kapot is.
heb je heb bij je geluidsinstellingen goed staan? zegmaar dat je de mic van je headset heb geselecteerd als mic die gebruikt wordt of gebruikt wordt als standaard apparaat beetje moeilijk uitleggen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, mijn microfoon staat geselecteerd als microfoon die gebruikt wordt. Ik begrijp precies wat je bedoelde.