Hoe repareer ik de volumeknop (schuif) van mijn Ghettoblaster uit 1986?

Ik heb een oude Sanyo Ghettoblaster uit 1986 en krijg het volume niet goed omdat de schuif niet goed werkt. Hij kraakt en gaat van helemaal zacht naar keihard. Is dat te repareren, of kan ik er een nieuwe knop op zetten, aan de zijkant bijv. zodat ik het volume weer wel in orde krijg? En hoe zoek ik zo' n onderdeel, op Ebay of zo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Het beste antwoord

je zou hem kunnen schoonmaken zoals eerder werd vermeld en daarna droog blazen met compressor of een nieuwe schuif potmeter plaatsen

Toegevoegd na 3 minuten:
of een draai potmeter natuurlijk ik weet niet wat er op zit

Toegevoegd na 4 minuten:
had het alsnog niet erg goed gelezen zie ik nu pas dus schuif potmeter
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Schoonmaken prima. Maar doe dat a.u.b. niet met contactspray! Het is vaak vet (stof blijft er in) en vreet de koolstof baan weg. Het is bedoeld voor contacten, niet voor koolstofbanen.
Noodoplossing. Voor als je later toch wil vervangen.
https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=27684

Andere antwoorden (1)

Je kunt de knop inspuiten met Contactspray als hij niet kapot is helpt dit prima.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Afhankelijk van welke contactspray zal deze hierna vrolijk nog meer stof gaan verzamelen en erger gaan kraken. :)
Als tijdelijke oplossing, soms bruikbaar.