Wie weet een eenvoudige versterker voor mijn vintage platenspeler?

Ik wil mijn vintage draaitafel weer af en toe gebruiken en zoek daarvoor een eenvoudig versterkertje en boxjes. Hoeft geen hightech te zijn. Het is een 'kale' Technicsplatenspeler met ‘rode en witte’ aansluiting en voedingskabel, meer niet. Versterker/receiver is reeds lang ter ziele.

Als ik op miniversterkers zoek vind ik hele kleine kastjes met alleen in en uitgang. Ik vraag me af of dat voldoende is om boxjes op aan te sluiten? Of zijn dat meer een soort voorversterkers? Wie weet een eenvoudige versterker te vinden? Zo tussen de 50 en 80 euro?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.4K
Inekez1
6 jaar geleden
Kijk eens op marktplaats. Volop keuze in dergelijke versterkers, boxen en andere hifi-componenten. Wel tweedehands, maar daardoor wellicht een mooie combi te maken met draaitafel. https://www.marktplaats.nl/z/versterker.html?query=versterker%20&priceTo=80%2C00&startDateFrom=always
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat heb ik gedaan maar ik wordt geen wegwijs uit de diverse technische specificaties. Ik zal het anders formuleren: kan ik elke versterker aansluiten op mijn oude platenspeler?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de versterker een phono ingang heeft op de achterkant dan kan die rechtstreeks er op. Anders heb je een voorversterker nodig (dat zijn die kleine kastjes die je hebt gezien). Die sluit je aan tussen je platenspeler en de reguliere versterker. De speakers koppel je aan de gewone versterker; dus niet aan de voorversterker.

Het beste antwoord

Bij de spullenhulp of Speurders staan er nog genoeg, je moet letten op "phono" dan weet je zeker dat je pick-up het doet.