Hoe kan ik mijn tv aansluiten op mijn Harman Kardon stereo?

Ik wil graag mijn tv aansluiten op mijn stereo van Harman Kardon. Zodat het geluid uit de stereo over de boxen komt. Ik weet dat het ook via hdmi kan maar die aansluiting zit niet op mijn stereo. Wel heb ik een rode en een witte kabel.

Heb al uren zitten prutsen aan dat ding maar ben er niet uitgekomen. Graag hulp aub.

Ps: hieronder zal ik een foto's zetten van mijn LG tv en de stereo van Harman Kardon.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
15.7K

Antwoorden (1)

Zowel op de tv als de stereo kun je een optische kabel aansluiten (optical out op de tv, optical in op de stereo). De aansluitingen zitten op de foto een beetje verstopt, maar ze zijn er wel. Omdat dit een digitale signaaloverdracht is geeft dit de hoogste kwaliteit.

Een prima optische kabel koop je bij de Action voor een paar euro, let wel op de juiste lengte maar dat is misschien een open deur.
paulus811
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
ik vind het heel lastig om te zien op de foto, maar je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Wellicht heeft het aangesloten apparaat nog een andere mogelijkheid voor audio uitvoer en kan deze bijvoorbeeld wel met cinch pluggen worden aangesloten zodat optical in vrij komt.
paulus811
7 jaar geleden
Ik zie het wimkees, geloof me als ik schrijf dat ik jouw reactie niet gezien heb ;-)