Hoe heet het apparaat waarop ik mijn computer, playstation en ipod op kan aansluiten om muziek te beluisteren?

Ik ben op zoek naar een apparaat waarop ik mijn playstation, pc, ipod en telefoon kan aansluiten. Dit apparaat stuurt het geluid of door naar mijn boxen (logitech x530 5.1 systeem) of als ik een koptelefoon aansluit, hierop.

Ik heb een Asus Xonar U7 gezien, alleen vraag ik mij af of ik hierop ook mijn playstation kan aansluiten om vervolgens het geluid op mijn boxen af te spelen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die Asus is een geluidskaart puur voor PC.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoelt hij niet gewoon een versterker ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad of beter een AV-receiver.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/AV-receiver
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij bedoelt geen versterker, hij heeft een speaker set die je normaal aansluit via de jack op de pc waar al een versterker ingebouwd zit.

Antwoorden (3)

Dat kan via Bluetooth!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij ben je op zoek naar een versterker of receiver. Hier kun je meerdere versterkers en receivers met elkaar vergelijken.
Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Oeps, blijkbaar ben ik de link vergeten: https://tweakers.net/categorie/656/versterkers-en-receivers/producten/

Je kunt beter voor een receiver dan voor een versterker kiezen, want een versterker heeft minder functies dan een receiver. Aan de andere kant maakt dat ook niet zoveel uit als je het toch alleen maar wilt doen voor audio.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er ook een versterker te vinden die als audio out 3.5 mm jack ondersteunt? Mijn boxen hebben drie 3.5mm jack kabels voor audio in.. Verder zou het fijn zijn als het als audio in een hdmi, S/PDIF en jack 3.5 ingang heeft. Of vraag ik iets raars?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het betreft hier een luidspreker set die je aansluit op de pc. Daar zit al een versterker in dus actieve luidspreker set. Die kun je niet aansluiten op een versterker of receiver. Optie is een voorversterker of een audio switch.
Je hebt een speaker set met als het goed is een ingebouwde versterker. Die kun je niet aansluiten op de luidsprekeruitgang van een versterker.

Je kunt een audio selector gebruiken zie v.b. bron 1.
of via marktplaats een audio video selector zie bron 2.
Duurdere oplossing is een voorversterker vb zie bron 3.

Op de lijnuitgang sluit je de speakerset aan en op de ingangen de iPod etc. waarschijnlijk heb je dan wel verloopkabels nodig van jack naar tulp, zie bv

http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=jack%20naar%20tulp

Dit kun je in china krijgen:
http://www.dx.com/nl/p/3-5mm-mp3-switch-audio-headphone-output-switcher-black-4-in-4-out-383663?tc=EUR&gclid=CI6B4vuhrM4CFQSfGwodwf0MlA

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik lees een reactie van je bij een antwoord over HDMI en S/PDIF,De drie jacks van je speaker set zijn lijningangen voor je versterker die ingebouwd zit in de speaker set. Nogmaals dit kun je niet aansluiten op luidspreker uitgangen van een av receiver. Wil je ook hdmi aansluiten op de speakerset heb je een omvormer nodig en voor S/PIF een DAC om het van digitaal om te zetten naar analoog.

Al ik jou was zou ik surround set met je juiste ingangen inclusief speakers aanschaffen.