Hoe komt het dat mijn internetradio niet meer wil nadat ik hem een aantal keer op een andere plaats gezet heb?

Ik heb een draagbaar radiootje pure one flow, nog maar enkele weken. Als ik die een aantal keer een andere plaats gegeven heb, wil die plots niet meer, hij begint weer om de instellingen te vragen en als ik aan het derde onderdeel ben is het schermpje plots leeg. Dit is de tweede waar ik dit mee voorheb. Ik ga ermee naar de winkel, ze bekijken hem en testen en hij werkt. Ze denken misschien een slecht contact en om verder in oog te houden.
Ik kom ermee thuis en hij werkt terug normaal. Heb het gevoel dat het een beetje een spookradio is. Eerst niet meer willen en dan plots weer wel. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb al gedacht dat hij niet tegen verplaatsen kan, maar de verkoper zei dat hij daar moet tegen kunnen.

Toegevoegd na 21 uur:
Vandaag heb ik mijn radio een tweetal keer op een andere plaats gezet en het is weer hetzelfde, hij vraagt om taal enz in te stellen en terwijl ik daarmee bezig ben niets meer leeg scherm. Niet meer aan de praat te krijgen, zelfs niet na een uurtje afkoelen. Hoe komt dit toch?

Toegevoegd na 1 dag:
Is echt een zottekesspel. Na minstens 15 keer herbeginnen in toch wel 6 verschillende stopcontacten is hij plots weer in gang geschoten. Het rare ervan is ook dat het laatste dat ik probeerde een stopcontact in de veranda is waar het nu goed warm is en dat het niet eens een rechtstreeks stopcontact is maar een verlengkabel met dominostekker. Waar dan meestal ook van gezegd wordt dat dit minder goed is om apparaten op aan te sluiten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat de beste oplossing is om terug te gaan naar de winkel waar je hem kocht en daar je problemen te vertellen. Waarschijnlijk moet de radio dan gerepareerd worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het probleem is dat hij uiteindelijk wel werkt, toen ik begin deze week ermee terug gegaan was, werkte hij dus in de winkel en dan kunnen ze niets doen.
Het blijft wel heel vreemd dat hij het herhaaldelijk niet doet na verplaatsingen en als ik hem dan in de veranda aanzet gaat hij weer wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
terug gebracht naar winkel en ik mocht kiezen ofwel een nieuwe ofwel opsturen om te laten nakijken, er zit misschien een fout in gans die serie denkt de verkoper omdat het al de tweede is met hetzelfde probleem die ik terug breng.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
mischien zijn er andere apparaten die de radio verstoren of voorwerpen bijv aquariums ,mobieltjes,kasten etc
of hij krijgt geen signaal als hij ver van de internetkast is als je hem dichter bij de kast doet is het mogelijk dat hij werkt
maar kan ook een foute instelling zijn

Antwoorden (1)

Het is een complex probleem. A) de plek. Internetradio is afhankelijk van het signaal en het sterkte van het signaal, dus andere plek kan veroorzaken dat het signaal niet meer bereikbaar is. En dan kan het radio gaan resetten. B) Spanningsbron. Electronica is gevoelig voor vuile spanningsbronnen. Dus sommige spanningsbronnen zijn zodanig stoorzender, dan de radio gaat resetten. C) goedkope electronica. Goedkoop is soms duur koop. Een fabrikant probeert zo goedkoop en zo weinig mogelijke onderdelen in de radio te zetten. En gaat soms net even iets te ver en creeert een serie van producten die het niet in alle situaties en alle plekken het doet.

Dit verklaart waarom de radio in de winkel het wel doet. In de winkel is er optimale situatie, want de winkelier zorgt er wel voor dat wat hij verkoopt werkt in de winkel, desnoods wordt er met behulp van de fabrikant speciale maatregelen getroffen dat de spanningsbronnen zeer schoon is. En alle andere mogelijk stoorzenders uit. In de thuis situatie is de electra verouderd of een onverwachte stoorzender.