Wat is het verschil tussen een XLR (female) naar XLR (male) kabel en een XLR (female) naar 6.3mm jack (male) kabel?

Ik wil een kabel kopen om een signaal van de Behringer B1200D subwoofer door te linken naar de Behringer B210D, deze full-range heeft een XLR input en een 6.3mm jack input. Daardoor kom je bij de optie om een XLR (female) naar XLR (male) kabel of een XLR (female) naar 6.3mm jack (male) kabel te kopen.

In prijs verschillen ze vrij weinig (tenminste... voor de 5.00 meter versie die ik op het oog heb wel) maar ik zou graag willen weten of ze in kwaliteit schelen? Geeft een van de twee kabels het geluid beter door? (Je zou zeggen de XLR, omdat deze er robuust en professioneel uitziet, maar schijn bedriegt soms).

Linkje XLR (female) naar XLR (male) kabel: http://www.bax-shop.nl/microfoon-signaal-kabels/devine-mic100-xlr-microfoon-en-signaalkabel-5-meter
Linkje XLR (female) naar 6.3mm jack (male) kabel: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab900-jack-male-xlr-female-5.00-meter/product-details.html

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tussen deze twee kabels zitten twee verschillen.
1. De connector aan 1 kant. :)
2. Die met jack is un-balanced (mono jack).
Met een stereo Jack (TRS) zou het balanced zijn.
Maar dan kun je dus beter gewoon voor de XLR op beide zijden gaan.

Het beste antwoord

Zolang de Jack connector 3 polig is (TRS), zul je geen verschil horen.
Het signaal dat door beide kabels gestuurd wordt is identiek, slechts de connector is anders. Wat verschil zou maken in kabels is hoe zuiver het koper(of zelfs goud) is en of de connectoren gold-plated zijn of niet.