Twee platenspelers (MM) aansluiten op 1 phono uitgang op de versterker. Is dit mogelijk?

Ik heb twee "oude"maar goeie platenspelers die ik wil aansluiten op mijn versterker. De versterker heeft maar 1 phono uitgang. Ik wil kunnen schakelen tussen beide platenspelers (dus niet alleen een voorversterker aansluiten op mijn aux uitgang).
Wat heb ik daarvoor nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
5.5K

Antwoorden (2)

Je bedoelt phono *ingang* en aux *ingang*.
Ja, dat kan met een schakelaartje, zoals deze:
http://www.kabeltje.com/hq-3-poorts-audio-schakelaar-met-tulp-aansluitingen
Ik zou wel het volume van je versterker op nul zetten tijdens het schakelen, anders liggen je speakers voor je boxen in plaats van erin.
escape
10 jaar geleden
Een switch met (tulp audio aansluiting kan helpen ?.
zie link als voorbeeld ze zijn niet erg duur link is wel engels mar er zal vast wel een nederlandse zijn

zoek op google naar audio switch