fotografie: waarom mét Rode richtmicrofoon méér ruis dan zonder?!

richtmicrofoon zorgt voor veel meer ruis (zonder constante externe audiobron) dan de eos600D ingebouwde camera microfoon!!!

microfoon is nieuw!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (1)

Hoe is de mic aangesloten? Zitten er lange kabels aan of staat hij op de camera? Heeft deze een mini-jack aansluiting of XLR(gebalanceerd).
Wat ik zo 1-2-3 zou zeggen is dat je Rode mic een veel groter membraam heeft dan de ingebouwde mic, hierdoor is hij gevoeliger.
Staat in je camera een instelling aan die automatisch het geluidsnivo instelt?