Ik wil graag beginnen met draaien, en wil nu een goedkoop mengpaneel kopen, de Numark M101 2 kanaals. is dit een goed mengpaneel voor een beginneling?

Ik wil dus graag beginnen met draaien, maar heb een paar vragen,
- Kan je dit mengpaneel aansluiten op een laptop ?
- Als je zelf melodieën wil maken op een keyboard, wat ik dus wel kan, kan je die dan ook aansluiten op dit mengpaneel of heb je daar iets anders voor nodig ?
- Wat heb je nog meer nodig dan een laptop, hoofdtelefoon, en dit mengpaneel ?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

-Ja je kan hem aansluiten, al raad ik hem niet aan. Numark is redelijk prijzig voor dit ding, en je kan bijvoorbeeld gaan effecten toevoegen, of snelheid van het nummer, dat moet je met je muis doen (als dat kan in het programma). Ik zou je eerder Hercules DJ console MK2 aanraden, met effect knoppen, loops, scratch platen etc. Ik gebruik deze ook, hij is compact en goed.
-Wil je de keyboard melodieën kunnen bewerken? Je zou het keyboard aan kunnen sluiten op de microfoon uitgang met een 6,3 mm Jack kabel, maar dat werkt niet goed. Meestal doe je die keyboard melodieën in een producer programma, dus waar je echt nummer maakt met melodieën, base, synthesizers etc. Ik gebruik FL Studio 9, dit werkt goed als je een USB midi kabel hebt.
-Die mixer heeft een 6,3 mm Jack plugin voor de koptelefoon. als je een gewone koptelefoon hebt (die je aan kan sluiten op iPod of laptop) moet je een plugje kopen van klein naar groot. Laptop boxen zijn meestal niet zo goed, dus je moet ook een stel goeie speaker (met subwoofer) kopen.

Bedenk wel dat dit niet de goedkoopste hobby is. Echte DJ's draaien met pioneers, das voor een set (2x cd + mixer) zo'n €2000 à €3000 totaal. Een stel goeie boxen zijn ook niet zo goedkoop, voor een beetje feest zit je gauw op €1000 aan boxen. Achja, je moet klein beginnen hè ;). Succes ermee, als je nog vragen hebt, reageer maar.