Zijn er draaitafels die én op een stereo van 20 jaar oud én/of op een computer kunnen met usb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja die zijn er.
Kijk hier bv maar eens naar http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI2MDQ0ODQ2MTA=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&zhmmh_area_kz=&direkt_aufriss_area=1404015&~cookies=1gclid%3dCLu8sq7O9KsCFUMOfAodhRV6JA&gclid=&scrwidth=1366
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die link werkt niet mokummer.
Wellicht omdat jij ingelogd was op die site toen je de link kopieerde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik was niet ingelogd. Als ik er op klik doet de link het gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's heel gek dan. Koppiepeest: Error!
Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken. Wij kunnen geen winkelwagen voor u aanmaken.
Dit kan 2 oorzaken hebben. 1. U gebruikt een verouderde link. Roep de pagina opnieuw op. Pagina opnieuw oproepen 2. Uw browser accepteert geen cookies. Activeer in uw browser de toepassing van cookies en probeer het opnieuw. Wilt u bestellen zonder gebruik te maken van cookies, klik dan op onderstaande link: Verder zonder cookies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh "pagina opnieuw oproepen" werkt wel.
Het was dus een verouderde link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh trouwens, dan kom ik gewoon op de homepage, en niet op de produktpagina uit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien lukt het op deze manier vor degene waar de link niet werkt. http://www1.conrad.nl/ dan links bij zoeken "platenspeler" invullen dan staat er onder de gevonden resultaten in het eerste kolom rechts computer % kantoor. Als je daar op klikt krijg je de usb platen spelers te zien via een kleine omweg dan maar :-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd, dan zal hij bij mij wel gelijk een cookie hebben achtergelaten waardoor de link wel bij mij blijft werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Mokummer en jOve, als je een link van de website wil kopiëren dan werkt de adresbalk inderdaad niet. De directe productlink kun je vinden rechts naast het product op de pagina. Als je deze kopieert en plakt werkt de link wel. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah kijk aan. Dank je wel voor deze toelichting! Hier dan de link van 1 van de usb draaitafels :-) http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=305330
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx!! t is nog niet gelukt... van mijn merk worden ze niet meer gemaakt en de band heb ik niet meer... ik moet dus op een heel omslachtige manier de maat gaan nemen. komt wel... maar even volhouden met postelastiekje :P

Andere antwoorden (1)

Sowieso niet met USB.
Als dat al lukt moet dat via een apparaat dat het analoge signaal omvormt naar digitaal, en dan ook nog in het juiste formaat voor zo'n USB poort. Dat heeft dus geen zin.

Maar alle computers hebben tegenwoordig ook gewone audio inputs, en daar kun je zo'n draaitafel gewoon op aansluiten.

De stereo (ik neem aan dat je een versterker bedoelt) van 20 jaar oud heeft waarschijnlijk wel een aux of phono input. Wellicht moet je wat verloopstekkertjes zoeken maar dat moet geen probleem zijn verder.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh wacht, je bedoelt een moderne draaitafel met usb?
Ja die zijn er zeker!

Zie daarvoor de link hierboven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aansluiten van een pick-up op de microfooningang van een computer kan niet zonder meer: je hebt een RIAA-correctie voorversterker nodig om te zorgen dat de hoge tonen afgezwakt en de lage tonen versterkt worden volgens de RIAA-karakteristiek.
Ook is de aansluitimpedantie van de ingang van zo'n versterker aangepast op de elementen van een pick-up.