Ik ben begonnen met zingen al een tijdje, en word steeds beter... nu vraag ik me af weet iemand een goede - goedkope microfoon die je kan aansluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (5)

Wat leuk dat je zo lekker aan het zingen bent en daarin groeit! Je kunt eens kijken op marktplaats of andere internet webwinkels voor een 2e hands of naar een muziekwinkel in jouw woonplaats gaan en vragen hoe duur een eenvoudige zangmicrofoon is. Wat misschien ook een goed idee is, om er een voor je verjaardag te vragen van een aantal familieleden. dan heb je een betere microfoon waar je nog meer plezier van hebt.

Succes met zingen en vooral veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd nog (ik was 6 sept jarig).
Als jij je oom eens lief aankijkt (en misschien een klusje voor hem doet) wil jij je vast wel helpen! je vraag sprak me aan omdat ik zelf ook heel graag zing en mijn dochter en man ook. Heb zelf lang geleden in een onbekend bandje gezongen. Erg leuk! Veel plezier ermee.
Zangmicrofoons zijn erg kwetsbaar en ik zou er dan ook niet een op Marktplaats kopen.
Een Shure SM-57 is er al voor E110,- en hoewel dat voor een zangmicrofoon niet duur is, is het dat voor jou misschien toch wel. Microfoontjes van een paar tientjes zijn meestal niet veel zaaks. Een microfoonstandaard kun je meestal wel tweedehands kopen.
Als het zingen je echt lief is zal je toch karweitjes op moeten gaan knappen om aan geld te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel professionals/artiesten kiezen voor Sennheiser. Een goede microfoon is de Evolution serie. Daar heb je een reeks in prijs en prestatie en kan je zelf bepalen tot welk bedrag je wilt gaan.
Een aanrader is de E945, wat weinig feedback heeft.
Overigens is een goede microfoon net als muziek leren spelen op een goed instrument.
Je gaat op het conservatorium ook niet op een kinderpiano leren spelen.
Zo ook is een goede microfoon van belang om het beste en zelfs meer uit je stem te halen.
Maar ook de instellingen van de mixer, DSP, Galm, etc. zijn mogelijkheden om het maximale eruit te halen en niet alleen de microfoon op zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ervan af waar je de microfoon op wilt aansluiten: als je alleen op jouw computer aansluit dan kun je allerlei USB-microfoons kiezen, maar beter is het om een "echte" microfoon op XLR aansluiting te kopen zodat hij op alle geluidsinstallaties aangesloten kan worden.
Een voorbeeld hiervan is de Shure SM 58 die door meer dan 50% van alle professionele zangers bij live optredens gebruikt wordt, meestal voor iets meer dan 100 euro nieuw te koop, maar ook op Marktplaats zal hij te vinden zijn.
Voor het aansluiten op de computer thuis heb je dan wel een externe geluidskaart nodig. (of een klein mengpaneeltje)
Een voorbeeld van zo'n externe geluidskaart is de Audiolink van Midiplus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met de Audiolink heb je niet alleen een goede microfooningang voor de computer, je hebt tegelijkertijd een goede koptelefoonaansluiting zodat je jouw zang goed kunt terugluisteren.
Tevens beschikt het apparaatje over stereo lijn in- en uitgangen zodat je het op je stereo-installatie kunt aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op met goedkope microfoons die zijn eigenlijk altijd handgevoelig ( dwz je hoort als je de microfoon in je hand hebt het gerommel ) de SM 58 is een goed advies kost iets meer maar je bent voor lange tijd verzekerd van een goed product. Je zegt alleen niet WAAROP je hem wilt aansluiten want dan kan er wellicht een ander advies mogelijk zijn. Veel succes met je zangcarriere.