Is een Home Cinema set beter voor een tv dan normale PC speakers?

Ik wil speakers kopen om aan te sluiten aan mijn TV. Ik hoef niet dat het dvd's of blu ray discs kan afspelen. Is een Home Cinema Set hetzelfde als PC speakers qua speakers.
De PC-speakers zou ik dan aansluiten met een 3,5mm jack en de Home Cinema Set met een HDMI-kabel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Met PC speakers kom je niet veel verder dan 10 tot 15 watt. Als je een home cinema set hebt, dan zit je al gauw aan de 400 watt (200 watt subwoofer en 2x 100 watt satellietspeakers). Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar met een dergelijke home cinema set heb je een heel acceptabel geluid.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Home Cinema sets zijn meestal veel beter dan simpele pc speakertjes, met een hdmi zal het geluid ook veel beter worden dan met een jack plug.