wat is een goede, kleine en relatief goedkope stereo met boxen met goed geluid waar ik gemakkelijk mn computer en ipod op aan kan sluiten?

ik zoek boxen waar klassieke muziek ook mooi door klinkt en niet zo metalig!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Een echt antwoord op je vraag heb ik niet, maar misschien kan ik je wel wat verder helpen.

Goed, goedkoop en klein, dat wil je, en dat gaat eigenlijk niet hoor. Zeker niet als je met klassieke muziek aan de gang gaat. Met popmuziek kun je de boel nog een beetje verbloemen, door allerlei trucjes met bass boost en zo, maar bij klassieke muziek hoor je echt alles. Dus ook de vervorming.

Die kleine boxjes kunnen het nauwelijks aan, en wil je een beetje goed naar klassieke muziek kunnen luisteren, dan beginnen de stereo setjes toch in ieder geval bij de 200 Euro.

Als je toch per se goedkoop wilt, kijk dan eens op kieskeurig en andere vergelijkingssites. Er staan veel reviews. Dat zegt niet alles, maar als er meerdere mensen over "slecht geluid" schrijven, is het vaak wel waar.

Ook kun je overwegen erop te letten dat de (kleine) boxjes van hout zijn. Vaak klinken die net iets beter. Ten slotte kun je overwegen zo'n setje bij Kijkshop te kopen. Valt het geluid dan heel erg tegen, dan mag je 'm daar terugbrengen en krijg je je geld terug. En natuurlijk even opletten, dat er een USB uitgang opzit, voor je Ipod en computer, maar de meeste stereo-setjes van tegenwoordig hebben die wel.

Veel succes!