Zou het mogelijk zijn om ''ringtones'' op mijn magnetron te zetten? Dat gepeep ben ik inmiddels wel zat.

Of is daar al een smsdienst voor? ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Steenuiltje
13 jaar geleden
Oh denneboom ... oh denneboom
wat zijn je takken wonderschoon .... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een watervaste stiftpen moet dat lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel leuk vinden, misschien een gat in de markt magnetrons met een leuk deuntje als het gerecht klaar is. +

Het beste antwoord

Als je handig bent met electronica zijn beide opties mogelijk.
Je moet de aansluiting van het piepertje op de print in de magnetron pakken (nadat je het piëzo luidsprekertje hebt verwijderd). De spanning op deze aansluiting moet je een beetje afvlakken met een diode en een condensatortje. Dit stuur je naar een opto-coupler.
De uitgang hiervan kun je van alles laten schakelen.

Er zijn ook schakelingen die een sms sturen na een bepaalde alarm-ingang: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTU6MDAwMS4wMDk3LjVlNDIyYjMyJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zOTIzNDI0NDUy====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=sms&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

(wat een lange link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het piepje van je magnetron elektronisch is dan zou het kunnen maar dan moet je hem wel openmaken en rotzooien met printplaatjes.
Is het gewoon een belletje dat er in zit kan het niet tenzij je de timer aansluit op een elektronisch systeem dat het belletje vervangt.

Voor zover ik weet zijn en kunnen hier geen SMS-diensten voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar is de elektronica in je magnetron niet geschikt voor. Je zou er een geluidsinstallatie aan kunnen koppelen, die inschakelt zodra het peepje geactiveerd wordt, maar dat wordt wel omslachtig.
jc54
13 jaar geleden
Leuke vraag, zou ik ook wel willen!!, als je erg handig bent,lukt het je misschien wel? Misschien kun je vragen ij een Handyman??

succes

Toegevoegd na 26 seconden:
ij=bij