Hoe moet ik voor een kauw zorgen?
Daarnet veel lawaai in mijn kippenhok. Blijkbaar hadden ze een ongewenste gast en het was een gevecht : allen tegen een. Ik heb een zwarte vogel gered met andere woorden.
Nu hij bloed niet, hij heeft geen open wonden of zo... maar ik zie wel dat hij verschillende van zijn vliegpennen mist aan zijn rechtervleugel. Vliegen gaat dus niet.
Momenteel zit de vogel in een hokje met wat eten en drinken.
Eerst dacht ik vogelopvang of zo. Maar hij is niet ziek, gewoon wat belangrijke veren kwijt. Dus lijkt het met goed dat ik hem gewoon thuis hou. ( dat doe ik met duiven ook maar dat is meestal wat eten en drinken en de volgende dag zijn ze weg)
Maar wat kan ik verder doen?
En heeft iemand misschien ook een idee hoe lang het duurt voor die terug aangegroeid zijn?
Misschien als aanvullen. Ik belde in tussentijd naar het VOC en daar vroegen ze of ik hem een of enkele dagen rustig en een kooi kon houden en gewoon dagelijks de kans geven om weg te vliegen. Waarschijnlijk eerder weinig eten en water en schok die voor verzwakking zorgen dan dat hij niet kan vliegen van die paar veren die hij kwijt is. Daar zien ze het dus goed in. Maar wat moet ik dat beestje allemaal geven, ben dat vergeten vragen en ze zijn nu gesloten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.