Een bot voor een hond heeft altijd een bepaalde vorm, is dit echt bot? Van welk dier is dat bot dan?

Het standaard model voor een hondenbrok oid is een bot. Maar van welk dier komt dit bot dan? Van een hond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag, dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd of dit nu een echt bot van iets of iemand is of een "cliche bot".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ;-) Ik vrees inderdaad een 'cliché bot'...

Het beste antwoord

Je hebt echte botten (zie foto 1), deze zijn afkomstig van runderen.

Maar meestal geef je een hond een kauwkluif (zie foto 2) en deze worden gemaakt van de huid van runderen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bot 1 wordt met restvlees gerookt. Daarom zijn ze ook lang houdbaar. Botten mogen niet gekookt worden i.v.m splinteren.

Bot 2 wordt van de 2e en 3e huidlaag van runderen gemaakt. Ze worden verhit en vervolgens in de gewenste vorm gebracht. Deze worden door de hond volledig verteerd en bovendien bevat het collageen wat heel goed is om het gebit van honden schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het bot dat is afgebeeld bij het eerste antwoord is het bovenbeen (femur) van een rund. ook ons bovenbeen heeft een dergelijke vorm. maar het is dan niet zo groot en uitgesproken.