hoe kan het dat de tv ineens s,nacht aan gaat toen ik er lang liep

mijn tv ging vannacht ineens aan toen ik lang liep ik vind heel eng ik vind niet waarom misschien is er wel een verklaring maar ik zou niet weten welke

Toegevoegd na 1 uur:
ik lag op bed ten ik me bedacht dat de pomp aan stond van het zwembad ik ging naar buiten en toen ik binnen kwam stond hij ineens aan er is niemand die hem aan heeft kunnen doen en ik heb ook niet de afstand bediening aan geraakt de dag de voor had ik het ook maar we hadden een nieuwe dvd aan gesloten dus dacht dat het daar aan lach .maar die stond ook uit dus dat kan het ook niet zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Misschien ben je op de afstandsbediening gaan liggen of viel die van je nachtkastje.
Door een zeldzame fout in de tv zelf of elektromagnetische velden door bijv. onweer. Er zitten vrij gevoelige schakelingetjes in, waardoor dat best een keer kan gebeuren, ookal is het zeldzaam.
Ik zou niet meteen aan geesten denken. De meest logische verklaring is toch een foutje in de tv of afstandsbediening.

Als het vaker gebeurt en ook na het vervangen van de tv, dan is er misschien wat anders aan de hand.

Toegevoegd na 1 uur:
Het zou wel van de DVD-speler kunnen komen.
Die kan een stroompje via de scartkabel geven, om de tv op het juiste kanaal of aan te zetten. Meestal gebeurt dit als je de dvd-speler aanzet of op play drukt.
Maar door een foutje in de speler, is het best mogelijk dat het spontaan gebeurt. Kwestie van in de gaten houden en als het vaker gebeurt, de dvd-speler afkoppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dat ik kan bedenken
is een kwajongenstreek
jongeren die 's nachts langs je huis lopen met een standaard afstandbediening die proberen tv's aan te zetten.

Het kan ook iemand in je eigen huis geweest zijn die liep te vervelen.
Maar wel dezelfde truc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt zo te zijn dat je een tv van een bepaald merk ook via een mobiel van dat zelfde merk ( t zal wel sony of samsung zijn ofzo ) kunt bedienen.
Maar het zal dan wel heel toevallig zijn dat jij dan net die tv hebt en iemand buiten in jou tuin toevallig net zo,n telefoon heeft die dat kan.

Het kan echter ook zo zijn dat je inderdaad per ongeluk de afstands bediening aangeraakt hebt.

Maar je zou het ook via een alternatieve manier kunnen bekijken en dat is dat het door een geest gebeurt is. Er zijn genoeg mensen die dat zouden willen geloven of juist denken dat dat de reden is geweest dat ie ineens aan ging.
Maar zelf zou ik daar niet als eerste vanuit gaan als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mogelijkheid is,dat de aan - uit schakelaar niet geheel op uit stond en door de trilling, die je veroorzaakte door het langslopen op aan gesprongen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ging de tv laatst midden in de nacht spontaan aan - al snel bleek dat de kat op tafel zat, half op de afstandsbediening ;-)
Maar het kan ook een soort statische reactie zijn geweest omdat je langsliep.