ik wil me een paar agapornissen aanschaffen maar ze schreeuwen zo erg is hier iets aan te doen? Ik vind het de leukste vogels die er zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Nee. Dat hoort bij de vogels. Als je daar niet tegen kan moet je geen agapornis nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén zo`n vogel gaat nog wel, maar zodra je er twee of meer hebt maken ze elkaar gek. En ja het zijn zeker leuke vogels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop ze in een volière buiten of als je ze binnen wilt hebben, dan kun je het beste 's avonds een kleed over de kooi heen gooien. Zo heb je iig 's avonds een beetje rust ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vogels moet je plaatsen in een grote kooi voorzien van speeltjes, spiegeltjes, wilgentakjes en andere klim en knabbelspullen.
Verveling is de grootste boosdoener bij dat soort vogels. Geef ze voldoende aandacht en verander van tijd tot tijd de inrichting van de kooi.
Sluit de boel af en laat ze van tijd tot tijd vliegen in huis. (bv tijdens het schoonmaken van de kooi)
En s,avonds willen ze een laken over hun kooi.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een tip: Neem géén kooi met hout. dat hebben ze in no time doorgeknaagd. Agapornissen schijnen de papagaaiensoort te zijn met de hardste beet (ik weet het maar al te goed want ik had er eentje als logée die dacht dat ie een oorbel was :-) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel kleine, op agapornis gelijkende vogeltjes die minder schreeuwen: de catharina parkiet bij voorbeeld, of de forpus. Die beiden zijn minstens zo leuk. Zoek ze even op op google, dan heb je plaatjes en karakterbeschrijving.

De Forpus is trouwens een mini-papagaaitje van 12 cm. Echte schatjes. Het geluid dat ze produceren gaat niet door merg en been zoals bij de agapornis.

De Catharina-parkiet is ook heel makkelijk tam te maken.
Ik heb beide soorten gekweekt, dus weet er alles van.....
Ivana