Mijn hond valt 1 specifiek hond aan, hoe voorkomen we dat?

Mijn hond speelt leuk met andere honden is heel lief maar sinds kort valt hij 1 specifiek hond in de buurt aan. Wij zijn enorm geschrokken en kunnen niet begrijpen waar dit vandaan komt. Iemand tips of ideeen?

10 maanden geleden
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
Geen idee om wat voor honden het gaat. Honden aangelijnd zijn vaker agressiever dan dat ze los lopen. Los laten lopen mag niet, maar er mag zoveel niet dus zou het een optie zijn om ze los te laten in een omheind hekwerk cq uitlaatplek waar ze bij ons in de gemeente er een paar van hebben?
tinus1969
10 maanden geleden
@DWL Los laten binnen een omheining is onverstandig als twee honden elkaar niet mogen.
tinus1969
10 maanden geleden
Wat voor ras? Reu of teef? (Zowel jouw hond als de andere)?
Charlie20
10 maanden geleden
Mijn hond is een reu labradoodle 3 jaar en de andere hond is een reu field spaniel ongeveer 7/8 maanden
tinus1969
10 maanden geleden
Ah, dat verklaart alles. De andere hond is dus een puber met testosteronwalm - daar reageren volwassen reuen wel vaker dominant op: de irritante puber moet even gecorrigeerd worden.
Charlie20
10 maanden geleden
He Tinus1969, thanks dit is geruststellend. Het zal dus overgaan als de andere reu wat ouder is?
tinus1969
10 maanden geleden
Dat hoeft niet - want ze imprinten dit soort gedrag soms: dan blijven ze permanent een hekel aan elkaar hebben want dat hebben ze ‘geleerd’. Mijden en afleiden.
Charlie20
10 maanden geleden
Bedankt Tinus1969, Ik ga proberen de andere hond zo veel mogelijk te vermijden zodat ze geen hekel aan elkaar krijgen en wellicht als de andere hond wat ouder is dat het dan goed gaat.

Antwoorden (1)

Als je de hond elke keer tegenkomt op dezelfde plek is het misschien handig om een andere route te nemen. Of je kan proberen vriendjes te worden met de hond door ze samen te laten spelen. Heb ik ook gedaan toen mijn hond precies hetzelfde deed.
10 maanden geleden