Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bijt mijn kat in blote voeten of benen?

Mijn nieuwe kat bijt me soms in mijn been of voet, als ik met blote benen of voeten loop. Hij bijt niet hard, maar doet dit nooit als ik een broek aan heb.
Waarom doet hij dit?
Ik hoorde van een collega dat haar kat dit ook doet, alleen als ze blote benen heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

pure speelsheid, of hij is gefrustreerd omdat hij zijn jachtlust niet voldoende kan botvieren.
blijkbaar zijn je voeten en benen een aantrekkelijker prooi dan wanneer ze in broek en schoenen zijn gestoken.
je kan er een gewoonte van maken wat propjes op zak te hebben, zodat je hem kan afleiden als hij weer eens aanstalten maakt je te bespringen.
speel verder dagelijks met hem, tot hij echt moe is, dan is hij een flink deel van z'n jachtlust kwijt.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Haha, honden hebben baasjes. Maar katten hebben bedienden. Dit is om jouw duidelijk te maken dat jij een bediende bent en je het haar niet goed genoeg naar het plezier maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding