Mijn kat slikt antibiotica (doxycyline) en na 20 min braakt ze. Moet ik het medicijn opnieuw geven?

Ik twijfel of ik een nieuw pilletje moet geven (als haar maag weer tot rust is gekomen) of dat het pilletje wel opgenomen is en het dus niet nodig is.

Bij een mens duurt het natuurlijk even, maar een kat is een stuk kleiner. Ik hoor graag jullie ervaring! :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.2K
Ivana
3 jaar geleden
Bel je dierenarts even, daar zijn ze voor!
Het beste met het arme dier.

Antwoorden (1)

NEEN, niet zelf beslissen.
De antibiotica worden vooral via de darmen opgenomen en 20 minuten is dan wel een erg korte tijd. Toch moet je niet zelf beslissen om het antibioticum opnieuw te geven. Het kan zijn, dat de poes braakt als rectie juist op de doxycyline. Beter is te overleggen met de dierenarts die het antibioticum heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Precies, dit zijn vragen die je aan je dierenarts moet stellen.