Wat kan ik het beste doen met mijn kittens?

Ik heb 2 kittens van ca. 4 maanden oud, 2 zusjes. Jaren een kat gehad (wel als kind/puber, dus niet perse zelf), ik had me voor mijn gevoel goed ingelezen over opvoeding en me vooral, na de dood van mijn kat, heel erg verheugd op 2 jonge poesjes.

Het zijn op zich leuke beestjes, maar ik merk dat ze erg "aantrekken&afstoten" richting mij. Poesje A volgt me door het hele huis, gaat rollen/spinnen als ik thuiskom en wordt zichtbaar graag geaaid. Toch zoekt ze mij niet zelf op en ik moet steeds naar haar om haar aandacht te geven. Ze slaapt graag bovenin de krabpaal en daar kan ik natuurlijk niet de hele avond staan om te aaien. Als ik op de bank zit, ligt zij ver weg. Als ze op een kussentje/in een mandje ligt, mag ik haar wel verplaatsen naar de bank, zodat ik haar alsnog kan aaien en dat vindt ze heerlijk, maar ze komt niet zelf.

Poesje B is een draakje (hoort erbij, mag ook!). Ik probeer ze positief op te voeden, geen straf. Alleen maar consequent op de grond zetten. Dit poesje komt naar me toe als ze geaaid wil worden (dat doe ik ook) en komt op de bank tegen me aan liggen, maar niet op schoot.
Echte liefde komt van beide (nog?) niet echt terug, dat vind ik erg jammer.

Kan dit veranderen als ze ouder worden? Heeft iemand ervaring/tips? Ik was met mijn kat van vroeger zo close en hoopte op 2 net zulke fijne vriendjes in huis. Ik merk dat ik best teleurgesteld ben, al weet ik heus dat vergelijken niet eerlijk is en elke kat anders

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

De ene kat is de andere niet precies.
Net als mensen hebben zij een eigen karakter en voorkeur. Je kunt wel iedere keer naar het kitten toe gaan maar vergeet niet dat zulke jonkies bijna de hele dag slapen en daarnaast ook eten en spelen.

De keus om 2 kittens te nemen is prima. Dit houdt in dat ze als jij de deur uit gaat samen zijn. Samen kunnen spelen en een kitten alleen gaat zich vervelen en voelt zich zeker niet happy.
Ook omdat ze dus samen zijn krijg jij iets minder aandacht. Natuurlijk en geweldig want hopelijk zijn zij niet te vroeg bij moeders weggehaald en anders kunnen zij elkaar nog een beetje opvoeden.

Best @Waterijsje : Jij denkt dat je nr.1 in hun leven bent en alle aandacht krijgt. Gelukkig niet zou ik bijna zeggen.
Geef ze genoeg aandacht vanuit jezelf en geniet van het verschil.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Prima antwoord. Ook katten zijn individuen.