Hond heeft nieuw soort brokken, kotst telkens uit. Waarom is dat?

Oké, ik heb mijn hond opnieuwen brokken gezet. Van bonzo naar Cavom. Maar nu na het eten van die cavom drink ze echt heel veel kort daarna en geeft ze over. Ik weet nou niet dat het komt omdat ik er niet he laten wennen aan het voer, omdat ik had gelezen dat het met brokken niet hoefde. Als ze overgeeft zie je geen brokken meer maar de kleur van de brokken wel. Kan het komen omdat ze gewoon te veel drinkt na dat ze gegeten heeft? Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Btw het is cavom light voer.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
janprokles
4 jaar geleden
Het kan ook zijn doordat de hond heel erg smakt. Als hij zijn eten zo snel als mogelijk naar binnen probeert te werken en hij ineens (bijvoorbeeld) een iets grotere brok krijgt, dan krijgt de maag dat misschien niet goed verwerkt. Vaak zie je die bij honden uit grote nestjes die met zn alle uit één bak hebben moeten eten.
Leg dan 2/3 lepels in zijn bakje, dan eet hij stukken langzamer
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meng de nieuwe brokken met de oude brokken. Laat je hond geleidelijk aan wennen aan de nieuwe brokken.

Antwoorden (1)

Je moet je hond altijd geleidelijk aan laten wennen aan het nieuwe voer. Of dat nu brokken zijn of niet. Je kunt wel je hond eerst 2 of 3 dagen pens geven, daarna kan hij/zij wel ineens aan de nieuwe brok. Die methode gebruik ik. Daarnaast geef ik 1 keer per 2 maanden, 3 dagen enkel pens om hun darmflora op peil te houden.
Het kan natuurlijk wel zijn dat de nieuwe brokken van je hond te zout zijn, dat ze daarom veel drinkt en omdat haar maag dan vol is, ze moet kotsen. Ik ben niet zo bekend met Cavom.