Is het mogelijk dat mijn duitse herder na 28 jaar nog steeds de lijkgeur van mijn overleden vader ruikt?

mijn vader lag namelijk opgebaard in de living. mijn hond wil met geen enkele mogelijkheid ook maar één stap in die plaats zetten. Daarom vroegik mij af of hij nog steeds kan ruiken of misschien kan voelen of mijn vader daar opgebaard lag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
crispy
6 jaar geleden
Die herder heeft jouw vader nooit gekend, dus een herinnering aan je vader kan het niet zijn.
Als die hond daar niet naar binnen wil gaan, is dat omdat er iets anders aanwezig is dat een specifieke geur heeft die wel een relatie heeft met het verleden van de hond.
Maar geur van een 28 jaar geleden overledene in een kamer die normaal gebruikt wordt is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onwaarschijnlijk, hij zou wel van korter geleden een bekende geur kunnen herkennen, maar daar is geen sprake van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk het wel !!!! Jachthonden en waak en verdedigingshonden weten wat er gebeurd is...dit is hun instinkt......Ik heb een hondje 34 jaar geleden in mijn tuin begraven.... Op die plek word altijd door mijn hondjes gegraven !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja @niek bij jou liggen er nog botten in de tuin en nog een geurspoor dat kan ... van haar vader is er kwa geurspoor niets meer over ze reageren duidelijk op haar emotie ... daar zijn dieren beter in dan wij

Antwoorden (1)

neen de hond kent je vader niet en zal daar ook geen herinnering aan hebben ... ook zal een lijken geur niet zo lang blijven hangen dat je hond er na die tijd nog zulke reacties op zal hebben .....

ik weet wel hoe het wel komt ... honden kunnen niet praten en als een hond met een hond communiceert doen ze dat met subtiele lichaams- houdingen en bewegingen..

het maakt daardoor dat honden experts zijn in her herkennen van menselijke lichaams- trekjes.
honden kunnen aan ons beter zien wanneer we b.v een epileptische aanval krijgen dan wij zelf .

jij bent de oorzaak van dit ( niet kwaad bedoeld ) maar jij veranderd onbedoeld je houding als je daar binnen stapt denkend aan de dag dat je vader daar opgebaard lag... en de hond reageert niet op deze plek maar op hoe jij je voelt bij deze plek.. honden hebben geen verstand van onze emoties ... dus de hond denkt dat deze plek slecht is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik geloof dat Jachthonden en Waak en verdedigings honden instinktmatig weten dat daar wat was !!!