Wat zijn de symptomen van een bevalling bij konijnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een symptoom is een kenmerk of klacht behorend bij een bepaalde ziekte of stoornis (oftewel ziekteverschijnsel). Een bevalling is geen ziekte, ook niet bij konijnen :-)

Het beste antwoord

Sommige voedsters beginnen reeds wat wol te plukken een paar dagen voor het werpen.
De meeste doen dit een 24 uur voor het werpen, om het nest goed uit te bouwen. De wol wordt bijna altijd van de buik geplukt en in een kuiltje gebracht.

Wanneer de voedster op stro zit zal ze, na een drietal weken, beginnen met stro rond te lopen en zal ze dit stro verzamelen in de donkerste hoek van het hok. De echte nestbouw zal pas één tot twee dagen voor het werpen beginnen.
fremar