Hoe zorg ik dat mijn kitten melk gaat drinken?

Vanochtend vroeg heeft moederpoes twee kittens gekregen. Het probleem is alleen dat beide kittens aan dezelfde tepel melk willen drinken en ze zelfs al een beetje vechten om de tepel. Probeer een kitten steeds aan een andere tepel te zetten, maar al gauw willen ze dan naar die ene tepel. Wat kan ik doen om te zorgen dat de kittens niet alleen uit dezelfde tepel willen drinken? Heb ook al kittenmelk gekocht, maar zou het toch het fijnst vinden als ze bij moeder drinken, aangezien zij de melk ook heeft. Ik zou het super fijn vinden als iemand weet wat te doen. Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Meestal komt dit vanzelf wel in orde. Ik heb dit al verschillende malen meegemaakt dat kittens in het begin dezelfde tepel willen maar eens ze doorhebben dat dit toch niet lukt zoeken ze wel een andere tepel op. Gewoon even afwachten en de boel een beetje in de gaten houden. Hiermee bedoel ik de kittens alle dagen eens wegen om te zien of ze niet afvallen en dan lost dit zichzelf wel op. Mocht dit niet het geval zijn kan je altijd nog bijvoeren met kittenmelk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik zou niet alleen bijflessen als ze afvallen, maar ook als ze niet aankomen (zo'n 100 gr per week).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke, super bedankt! Ik hoop echt dat het gaat lukken. Nu drinken ze wel allebei van een ander tepeltje, dus ik hoop dat ze dat volhouden ;)