welk huisdier past bij mij?

ik ben student en ben 5 dagen per week bezig met mijn studie door middel van school of stage. de avonden heb ik gewoon tijd. ik woon op mezelf in een klein appartement. ik wil graag een dier waar ik ook aandacht van krijg dus geen vissen of dergelijken. de weekenden heb ik gewoon de tijd. ik zat te denken aan een hond of kat maar omdat zij zo langs alleen moeten blijven vind ik dit zielig.

is er misschien iets dat ik in het weekend op iemand zijn dier kan oppassen of iets in die richting?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Een goudhamster lijkt me heel geschikt voor jou. Het beestje is wakker als je tijd voor hem hebt, en met voldoende aandacht kan je ze heel tam maken. Het zijn alleraardigste diertjes.
Z512099
7 jaar geleden
Een hond van het dierenasiel uitlaten, dat kan je 's avonds en/of in het weekend doen, die zal je daarvoor veel dankbaarheid tonen en zo ben je nog eens in beweging.
Ritsuka
7 jaar geleden
Bij een asiel kun je meehelpen
Rieneke1
7 jaar geleden
@Z512099 en @Ritsuka: verreweg de meeste asiels zijn na een uur of 4 in de middag gesloten: vrijwilligerswerk gebeurt voor die tijd, overdag.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Meld je aan bij Buurhondje.nl, die zoeken landelijk mensen die kunnen oppassen/ uitlaten van honden. Ook op facebook te vinden
jodyenboyke
7 jaar geleden
https://www.buurhondje.nl/

Het beste antwoord

Je zou in het plaatselijk krantje kunnen aanbieden in je vrije tijd op hond of kat te kunnen oppassen. Dat levert plezier en een klein inkomen op.
Je kan je ook aanmelden bij Hondenoppas.nl en meld je aan, dan kan je zelf ja of nee zeggen als men je hulp kan gebruiken. Je maakt dan zelf een afspraak.
Ivana
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ deze is ook interessant. https://www.buurhondje.nl/

Andere antwoorden (1)

Een hamster zou een goed idee zijn
-ze leven s'avonds/s'nachts
- als je een goudhamstertje neemt heb je een rustige lieve hamster die heel snel tam is en gewoon op je bureau kan zitten.
-ze houden van knuffelen en van lopen in een hamsterbal
Dit is allemaal uit mijn eigen ervaring!