Kunnen kippen permanent in een kippenhok verblijven?

We willen dit weekend 2 kipjes aanschaffen, de standaard bruine lohman kip (hennen). Nu ben ik bang dat ze m'n hele achtertuin gaan onder schijten dus wil ik informeren of het mogelijk is om de kippen permanent in een kippenhok te houden met een buiten ren er aan vast uiteraard die continu bereikbaar is voor de kipjes.

Welke afmeting moet deze ren minimaal zijn om een beetje fatsoenlijk leefgebied voor de 2 kipjes te realiseren? ik had ergens gelezen dat +/- 1,25m² per kip wenselijk is, klopt dit? en wat met de hoogte?

bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je bang bent door poep in je tuin , waarom neem je dan dieren ??
Natuurlijk kunnen ze permanent in een ren, als die maar groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben een groot dierenliefhebber en mn vrouw wilt graag kippen, zit alleen niet te wachten opdat al mn bestrating onder de poep zit. wat is groot genoeg?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees je een over het houden van kippen voor je de kippen gaat aanschaffen.
Jij vindt het wel leuk maar ik denk niet dat kippen het de eerste tijd leuk vinden bij jou.
Een goed kippenhok heeft een dag- en nachtverblijf en voldoende scharrelruimte. @Marleen
(Heb jij een toilet in je huis?).
Als je bang bent voor poep in je huis waarom heb je dan indien van toepassing een man en kinderen? :-)))
Niet een erg goed argument vind ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, maar mijn man en kinderen poepen niet in de TUIN, en ja, ik heb een toilet, twee zelfs. Dus dat is geen vergelijking. Als je dieren in een ren of los in de tuin houdt, poepen ze daar, zo simpel is het, Of het nu kippen is of een geitje of konijnen. Hoort er bij. Of heb jij wc's voor je huisdieren ?? Ik zie je vergelijking dus niet helemaal....het gaat uiteraard om het houden van niet-zindelijke dieren. En dat zijn er nogal wat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sterker nog :
Mijn buren protesteren [met succes bij de wbv] tegen het voeren van de vogels. Zij hebben net als ik een tuintje [zij met ca. 20 stoelen, 3 tafels, partytent en jawel ...tegels] [ik heb een groen tuintje], maar de reden is .. zij wil niet in de vogelpoep lopen op haar BLOTE VOETEN! ] ... nou ja ... ;-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Discussies discussies haha.. ik bedoel meer dat we een tuin bestraat hebben van 10 bij 7 meter en ik de kippen niet rond wil laten lopen en in de poep wil lopen, dus een ruimte afschermen.

Het beste antwoord

Uit de bron:
Grootte (oppervlakte) van de buitenren:

Voor de middenklasse kip:
Dieren van 750 gr tot 1500 gr
Minimaal
Voor het eerste dier 4m², voor het tweede dier 3m² en voor elk extra dier 2m²
Gewenst
Voor het eerste dier 6m², voor het tweede dier 4m² en voor elk extra dier 3m²
Optimaal
Voor het eerste dier 10m², voor het tweede dier 7m² en voor elk extra dier 5m²

Als je de ren groot genoeg maakt, kunnen de kippen daar prima in verblijven. Maak de afrastering wel hoog genoeg. Als je weinig ruimte in je tuin hebt, kun je een hok op poten overwegen, zodat de ren daaronder doorloopt. Je hebt voor deze twee kippen dus een ren nodig van minimaal 7 m2, maar optimaal is 17m2.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik denk dat die 1,25 m2 is voor het hok, en niet voor de ren?