Ik heb een aquarium van 27 cm, wat moet ik hiermee?

Toen een familielid overleedt heb ik een soort aquariumbak met een deksel gekregen met een lengte van 27 cm. Ik heb nog nooit vissen gehouden maar ik weet dat dit klein is. Hij is 27×16×16 en blijkt nooit gebruikt te zijn. Wat moet ik ermee doen? Kan er vis in? En wat voor vis en hoeveel? Watvoor plantjes kan ik erin doen? Wat heb ik nog meer nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit formaat van aquarium is bedoeld als kweekbak.
Zo een bakje gebruik je dus bij voorbeeld om een vrouwtje dat drachtig is tijdelijk in te zetten en na het afzetten van haar jongen eruit te halen, vervolgens de jongen op te kweken tot een formaat dat ze niet meer door andere vissen aanzien worden als voedsel.
Ook met eierleggende soorten wordt dit gebruikt als afzetbak enzovoort... maar om echt visjes in te houden is dit formaat helemaal NIET geschikt.
Mocht je toch besluiten in dit soort bak visjes te houden kan je jezelf met recht een dierenmishandelaar noemen, dit kan misschien cru en grof klinken maar is wel de waarheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor deze informatie, ik zal er geen vissen in doen. Maar ik zal het wel bewaren zal ik ooit een echt aquarium hebben en een zwangere vis hebben.

Andere antwoorden (2)

Hooguit 2 visjes, kleine goudvisjes bijv. vissen schijnen zich qua groei aan te passen aan de omgeving (heb ik ooit eens gehoord of het klopt??)
Wat steentjes, wat waterpest dan kom je al een heel eind. 2 visjes, kleine goudvisjes bijv. vissen schijnen zich qua groei aan te passen aan de omgeving (heb ik ooit eens gehoord of het klopt??)
Wat steentjes, wat waterpest dan kom je al een heel eind. verder heb je een vergiet nodig om de steentjes in te wassen als je de bak schoonmaakt, een schepnetje, voer natuurlijk, Maar je kan er ook een paar cactussen in zetten ipv vissen, da's niet zo zielig. Verder heb je een vergiet oid nodig om de steentjes in te wassen als je de bak schoonmaakt, een emmer, een schepnetje en voer natuurlijk, maar je kan ook een paar cactussen in het aquarium zetten ipv vissen, da's niet zo zielig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, er een paar cactusjes in doen is ook een goed idee. Ik zal kijken wat ik kan doen
evt een paar guppies, maar 27cm is wel klein.
Daarnaast kun je slakjes, garnalen en bijv planten erin doen.
Mogelijk moet je het water ook verwarmen (ligt ook aan de omgevingstemperatuur), en een pompje kan handig zijn, al heb je wel weinig ruimte natuurlijk