Wat voor worm is er uit mijn kat gekomen? Hij is kort (ca. 1,3 cm.), dik, creme kleurig met een bruine streep op zijn rug.

Morgen krijg ik de uitslag van het onderzoek van zijn ontlasting. Eerder werd al vastgesteld dat er parasieten en verkeerde bacterieën inzitten. De dierenarts kon niet vaststellen welke het waren. De giardiatest was negatief. Mijn kat heeft vervolgens een antiwormenpil, antivlooiendruppels en clear intestine (poeder voor door het eten) gekregen. Mijn kat heeft langere tijd wisselend goede en wat dunnere ontlasting gehad. Zolang hij clear intestine krijgt is zijn ontlasting nu goed, maar als ik stop wordt het weer dun. Daarom laat ik het nu onderzoeken in het laboratorium. Vanmiddag vond ik opeens een soort wormpje. Het lijkt een beetje op een made. Bah!!! Herkent iemand dit?

Toegevoegd na 3 dagen:
Uit laboratoriumonderzoek is gebleken dat de ontlasting van mijn kat geen afwijkingen vertoont. Geen wormen dus! Mogelijk heeft de made ondar mijn schoen gezeten en heb ik hem zo mee naar binnen genomen. Mijn kat krijgt nu antibioticum. Hopelijk helpt dat tegen de dunnne ontlasting.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Hij heeft waarschijnlijk iets gegeten waar deze made uitgekomen is. Het "streepje op de rug" zijn eigenlijk de ingewanden van deze made die door zijn huid heen te zien zijn doordat deze zo dun is.