mijn hond is erg rustig en plots lijkt hij pijn hebben en piept en trilt dan, de dierenarts weet niet wat het is wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat heeft de dierenarts voor onderzoek gedaan?
Rieneke1
9 jaar geleden
Hoe vaak heeft hij zo'n aanval?
Wellicht eens kijken wat er gebeurt als hij een paar dagen op een pijnstiller wordt gezet?
Cryofiel
9 jaar geleden
Hij *lijkt* pijn te hebben... Nu zijn er twee mogelijkheden: ofwel hij heeft echt pijn, ofwel hij gedraagt zich alsof hij pijn heeft zonder dat dat zo is. Misschien is hij bijvoorbeeld bang van een bepaald geluid dat allee hij kan horen. Hoe lang duurt zo'n "aanval"? Is dat een paar seconden, enkele minuten, een half uur? Waar moeten we aan denken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo'n aanval duurt op zijn langst een kwartier daarna gaat hij wat voor zich uit zitten kijken en eet weer wat en gaat daarna in zijn mand liggen
Cryofiel
9 jaar geleden
Heeft hij darmkrampen of iets vergelijkbaars? Zit er nu iets anders in zijn voer, iets waar hij allergisch voor is?

Het beste antwoord

Als je niet verder komt bij je huidige dierenarts zou ik een secend opinion gaan vragen bij een andere dierenarts. Misschien is het wat om naar de uithof in Utrecht te gaan. Daar hebben ze vele specialisten zitten, er zit ook een gedragskliniek.

Als er namelijk uit alle mogelijke onderzoeken niks uit (denk aan bloedonderzoek eigenlijk de belangrijkste foto's echo's enzovoort) komt zou er namelijk nog verder gekeken kunnen worden of het misschien iets aan de hand is met het gedrag van de hond.

Het is moeilijk om via een computer en als geen dierenarts te zeggen wat het is. Het is daarom zo belangrijk dat je een secend opinion aanvraagd. Iedere dierenarts heeft met het ene meer ervaring dan de ander, maar jou hondje moet gewoon geholpen worden.

Wij vragen het immers ook aan als we niet verder komen bij onze eigen dokter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukkig is onze hond bijna weer de oude, hij is weer lekker ondeugend. Hij ligt wel vaker in zijn mand en verdedigt die ook heel erg goed. Wij denken dat het een combinatie is geweest van stress over het bewaken van zijn mand en dekentje ( dat hij net had gekregen) en wat pijn bij zijn anaal klier.
Dank je wel voor de reacties en we houden natuurlijk onze hond goed in de gaten.

Andere antwoorden (2)

Naar een andere dierenarts, net zo lang naar anderen blijven zoeken, totdat een dierenarts besluit een grondig onderzoek te doen en met een uitslag komt waaruit blijkt wat de hond mankeert. het is ook mogelijk dat je hond iets ziet of hoort waar hij angstig voor is, onderzoek dat ook eens, dat kun je doen door de hond even in een andere ruimte, ander huis of andere plaats te brengen en dan kijken hoe hij dan reageert.
Beterschap met je hondje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dierenarts heeft hem twee keer grondig onderzocht. De eerste keer zijn de anaalklieren geleegd en dat was nodig. Maar na twee dagen was het weer hetzelfde en kregen we nog antibiotica. Ook dat hielp niet de da heeft hem weer onderzocht en echt goed maar kan niks raars vinden. Toch heeft hij steeds iets wat op een aanval lijkt. Hij begint dan even te piepen of hij pijn heeft te trillen en gaat in een hoekje zitten hijgen. Na een tijdje verdwijnt dit weer. Hij eet en drinkt en poept normaal. Soms lijkt hij ook even weer de oude maar blaffen doet hij ook bijna niet meer. Dit deed hij eerst regelmatig hij is gewoon niet de oude vrolijke hond. Hij is trouwens pas 3 jaar oud en een franse buldog
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar een andere dierenarts dan, die kan de hond weer net anders onderzoeken of je andere tips geven dan de eerste dierenarts. Als je zelf iets mankeert en je arts komt er niet uit, dan kies je toch ook voor een second opinion bij een andere arts?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien zit er iets dwars in zijn darmen...ook omdat hij met vlagen die tril aanvallen heeft en begint te piepen. Vaak kan er 3 á 4 weken ervoor iets gebeurd zijn dat hij iets verkeerds opgegeten heeft!!! Dit blijft zeer lang in de darmen zitten...totdat ze er last van beginnen te krijgen. Een DA gaat op jou waarnemingen te werk!!!
Ivana
9 jaar geleden
Bloedonderzoek, Röntchenfoto!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik vraag mij af of je da wel alles goed onderzocht heeft zoals Ivana ook aangeeft met een bloed onderzoek en foto's. Als daar ook niets uit komt dan zou het ook met stress te maken kunnen hebben.
Is er thuis iets veranderd en hoe vaak doet je hond dit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heeft een keer per dag een aanval, meestal tegen de avond. Hij krijgt een pijnstiller per dag en lijkt dan minder last te hebben. Gisteren bijvoorbeeld heeft hij geen aanval gehad waarschijnlijk omdat hij de pijnstiller wat vroeger kreeg. De da wilde wel bloedonderzoek doen maar wist niet goed waarop onderzocht moest worden.
Er is niets veranderd in huis maar er is sinds een paar maanden wel een buurhondje waarop hij nogal fel reageerde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is er toch iets medisch aan de hand lijkt mij als hij redelijk tot goed op de pijnstiller reageert en misschien in combinatie met de buurhond,stress en ergens pijn.
Moeilijk als de da het ook niet weet,zou toch eens overwegen om naar een andere da te gaan.
Ivana
9 jaar geleden
Als hij niet weet waar hij naar moet zoeken, kan hij toch kijken of alle bloedwaarden acceptabel zijn? Bij afwijking hoort hij toch te weten welke ziektebeelden daar bij horen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij moet ook niet leven op pijnstillers, dat is ook niet goed als dat langdurig gebruikt wordt, echt, een andere dierenarts een second opinion laten doen is het beste voor de hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pijnstillers kan voor nu even als symptoombestrijder, maar de oorzaak moet aangepakt worden. Aangezien de reguliere dierenarts geen oorzaak kan vinden zou ik naar een holistische dierenarts gaan. Daar ben ik uiteindelijk ook terechtgekomen met mijn hondje omdat de 3 reguliere dierenartsen waar ik met haar ben geweest uiteindelijk niets konden oplossen (atopische dermatitis). Bakken met geld weg voor niets en nog belangrijker, het 'gezeul' met mijn hond van de een naar de ander. Daar werd ze niet blij van!
De aanpak van een holistische dierenarts is heel bijzonder en het dier wordt 'doorgemeten' van top tot teen. Ik geloofde daar nooit zo erg in en was voorstander van het wetenschappelijke circuit. Daar ben ik nu wel van terug gekomen aangezien mijn hondje veel beter gaat! Ik ook blij want je wilt toch het beste voor je dier.
Heel veel succes!
http://www.holistischedierenartsen.nl/Dierenartsoverzicht/default.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de andere kijk hierop Setje, mooi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie tip 71169.
Je hond kan last van krampen/luchtbellen hebben die pijn veroorzaken. Film het als het gebeurt zodat het goed te zien is voor een dierenarts.