Hoeveel voer voor mijn lieve kleine pleco ?

Heb sinds een weekje een pleco, een gibbiceps van 5 cm.

Ik ben heel bekend met het houden van aquariums en alles hierom heen.
En dan ook in het verleden algeneters gehad.

Maar dit dingetje eet me nogal niet goed, is ook super actief en groeit ook heel goed.

Hij leeft natuurlijk van de algen, heeft een gigantisch stuk kienhout voor zich zelf en krijgt pleco tabletten (die hij overigens deelt met ca. 60 guppen).

Vraag me af wat er aangeraden wordt, als in hoeveel pleco tabletten hij mag per dag?
En wat andere hun pleco voeren (qua hoeveelheid).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Bij mij eet hij mee met de andere vissen en 1 keer in de 2 weken krijgt hij speciale pleco tabletten. De hoeveelheid is inderdaad moeilijk in te schatten maar is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de pleco, maar als hij ze deelt met 60 guppen zou ik me geen zorgen maken over teveel geven.

Vroeger gaf ik geen pleco tabletten maar vulde ik het groenvoer aan met komkommer, maar die komkommer vervuilde het water onvoorstelbaar, dus daarom overgeschakeld op de tabletten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn guppen zijn niet zo van het delen haha.
Maar goed, omdat hij nog zo klein is wil ik hem niet vetmesten gezien ik dit soort persoonlijk niet goed ken. (heb bewust een baby pleco van inmiddels 5 cm). Groenvoer krijgt hij ook, maar enkel 1x per week.
Komkommer vindt hij dan ook heel lekker, en heb totaal geen last van "rommel" in het water. Misschien omdat ik de komkommer enkel een minuut in kokend heet water laat staan en niet lang laat koken o.i.d. ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had na het voeren ook geen last van rommel in het water maar wel van een nitrietverhoging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier ga ik op letter, alsnog bedankt!