Wanneer ik nu speel met mijn kat begint hij te blazen en te krabben, is dit normaal?

Dit deed ze namelijk nooit verder,
als ik haar een tijdje aai gaat ze op haar rug liggen en gaat met al haar vier pootjes mijn hand vasthouden en en bijten en krabben.
Wat betekend dit? Ze is 1 jaar oud.

Toegevoegd na 4 minuten:
buiten dat begint ze tegenwoordig ook anders met haar staart te bewegen, Niet meer zo vredig maar heel erg sterk heen en weer of soms wel heel snel op de grond en boven de grond.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is niet erg ze is nog maar 1 jaar oud ze wil vast spelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als het veel pijn doet moet je het wel afleren want anders doet ze het ook nog als ze ouder is en dan doet het nog meer pijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is hij al gecastreerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog niet

Antwoorden (2)

bij een plotselinge gedragsverandering, en zeker als ze gaat blazen en krabben, altijd snel naar de dierenarts!
Katten laten niet snel merken dat ze pijn hebben, maar dit kan zeker een indicatie voor pijn zijn.

Dat gezegd hebbend, moet je ook niet over de grenzen van een kat heen gaan.
Wij mensen willen langdurig knuffelen, en dat een paar keer per dag.
Katten willen veel vaker een knuffel, maar dan van veel kortere duur.
Bekijk je kat goed, en lees de signalen: grotere pupillen, een trillend staartpuntje, oortjes die iets naar achter bewegen: je bent al over de grens heen gegaan!

Voeg daarbij dat kittens vaak te vroeg, voor 13 weken, uit het nest zijn gehaald, en zodoende niet hebben geleerd van moeder en nestgenootjes om grenzen te respecteren, dat je een ander geen pijn moet doen, en klaar ben je.

straf de kat beslist niet, bevries, en trek je hand terug zodra dat mogelijk is.
Beter nog: wees deze situatie voortaan voor.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top dankjewel voor je snelle reactie! We hebben donderdag een afspraak staan voor het geval dat!
Rieneke1
9 jaar geleden
Graag gedaan, en maak idd een afspraak voor de castratie. Betreft dit nu de zwerfkat waar je het eerder over had?
Het lijkt erop dat je kat steeds meer grenzen aan het stellen is. Tot hier en niet verder. Als een kat op zijn rug ligt kan hij zichzelf goed verdedigen door te krabben en te bijten. Als je kat dat doet kan je het beste stoppen met spelen en hem negeren. Je kan je kat het beste niet met je handen laten spelen, maar met een kattenspeeltje, propjes papier etc. Als je het wel doet is het risico dat je kat steeds wilder wordt en ook met de handen van anderen gaat spelen. Het kan ook gebeuren dat je kat opeens wel heel hard bijt. (bron: eigen ervaring) Ik ben benieuwd of je kat stopt met krabben, bijten en blazen als je hem met kattenspeeltjes laat spelen i.p.v. je handen. Zo niet, dan toch even naar de dierenarts.