Waarom vegen gerbils met hun pootjes tegen het glas alsof zij de ramen wassen?

Onze gerbils (=woestijnratten) staan regelmatig met hun voorpootjes tegen het glas van hun bak aan te vegen. Het lijkt wel alsof zij proberen een gat te graven door het glas of alsof zij het glas met hun pootje wassen. De hele tijd op dezelfde plek.Diat kan makkelijk 10 minuten zo doorgaan. Is daarvoor een verklaring?

10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kat van mijn buren doet dat ook bij mijn keukenraam.
Volgens mij wil ze erin, en die houd dat veel langer vol.
Vorig jaar woonde haar zoontje hier ook nog, stonden er twee buiten de ramen te zemen, en een binnen.
Maar ze werden er niet schoner op.
Dus ik denk ook dat de gerbils eruit willen, zou jij waarschijnlijk ook doen als je al een jaar of zo in de badkamer opgesloten zou zitten.

Het beste antwoord

Omdat ze er heel graag uit willen. In hun natuurlijke habitat (de woestijn) zijn geen glazen wanden. Ze snappen niet wat glas is omdat het doorzichtig is en proberen er door heen te krabbelen.
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dat, in combi met een zeer beperkt lerend/intellectueel vermogen, lijkt mij ook het meest voor de hand liggen als verklaring.