Waarom zit er suiker in kattenvoer?

Weet niet of er in alle of vele merken kattenvoer suiker zit, maar laatst viel het me bij één merk op, toen ik naar de ingrediëntenlijst keek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Amadea
10 jaar geleden
Niet alleen in katten- maar ook in heel veel mensenvoer wordt suiker gestopt. Zelfs in sommige soorten brood, soep en hartige dingen, je schrikt echt als je ingrediëntenlijstjes leest...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Het zit vervelend genoeg bijna overal in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...en zout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter kijken/zoeken, dan is er genoeg te vinden waar het niet in zit.
Daarnaast hebben katten het vuur nog niet uitgevonden dus:
http://www.petsplace.nl/advies/a/Kattenrauwevoeding

Het beste antwoord

De suiker wordt gecaramelliseerd, waardoor het voer voor mensenogen een mooi kleurtje heeft.
Er zijn veel uitstekende merken blikvoer die alleen vlees of vis bevatten, zonder onnodige toevoegingen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, te gek voor woorden dat ze dit ook al bij honden en kattenvoer doen. Maar gelukkig is er keuze genoeg, zonder suiker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!