Hoe maak ik mijn tuin veilig voor mijn cavia en konijn?

Ik heb 3 cavia's en een konijn los lopen in mijn tuin. Sinds eergisteren is er een cavia vermist. Gisteravond heeft het konijn gevochten met een kat. Het konijn was daarna compleet in shock. De kat is later op de avond nog terug gekomen en door ons weggejaagd. Hoe kan ik mijn tuin weer veilig maken voor mijn dieren? Opsluiten wil ik niet, deze dieren horen te kunnen rennen en springen. Ik weet niet van wie de kat is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

"Opsluiten wil ik niet, ...etc."
Je hebt ze al opgesloten, ze kunnen de tuin niet uit, zich niet verdedigen, zijn aan de Goden overgeleverd... in dit geval katten die jagen op prooi, op eten. Ook het konijn is niet veilig, valt me mee dat ze "slechts" in shock is...

Advies koop of bouw een goed hok, waar een kat niet in kan komen, dus moet het hok 'uiteraard' een dak hebben, ook als zon/regen schuilplaats.

Wat je ook kunt doen is de hele tuin afzetten, maar dat is een veel grotere en duurdere klus.

Voorlopig zou ik als de wiedeweerga mijn cavia's en konijn naar binnen halen, anders worden ze vannacht weer aangevallen en overdonderd door een of meerdere buurtkaters die wel van een hapje houden...!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Of maak een ren van stevig gaas zodat er geen andere dieren bij kunnen komen.
Ik zou een afgedekte ren maken/kopen.
Wij hebben hier steenmarters, levensgevaarlijk. Die grijpen zo jou beestjes weg.
Dus gewoon alles dichtmaken met gaas of met hekken.