Hoe moet ik de kat van mijn tante verzorgen?

Hallo ik krijg binnen een week ofzo de kat van mijn tante, omdat zei naar Turkije gaat. Maar ik wil ook niet dat de kat wegloopt, hoe moet ik de kat van mijn tante zoo goed mogenlijk verzorgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Dagelijks vers water geven, een schone kattebak (je hoeft m niet elke dag helemaal te legen, je kan om de dag de poep eruit scheppen) , hetzelfde voer als je tante normaal gesproken geeft. Ik weet niet of je tante snel terug komt? Als het maar voor een week of 2 is kun je t beste de kat binnen houden. Blijft ze heel lang of voorgoed weg dan is het beste om de kat minimaal 3 weken binnen te houden. Daarna even naar buiten VOOR etenstijd, dan kan je m gelijk weer binnen lokken voor eten. Met eten bereik je een hoop. Dan weet de kat waar die nu "woont".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard binnen houden tijdens de logeerpartij, maak zeker dat de kat niet kan ontsnappen.
Ik weet niet hoelang de kat bij je blijft, maar voor een paar weken zal de kat zich waarschijnlijk prettiger voelen in een tamelijk beperkte ruimte, het hele huis is dan wellicht wat overweldigend.
Je zou een feliway-verdamper kunnen instaleren voor een veilg-thuis gevoel.
Blijf verder zoveel mogelijk de routine aanhouden die de kat gewend is, en geef vooral het eten wat hij normaal krijgt.
Neem verder vooral bekende geuren mee uit het huis van je tante: zijn vertrouwde mandjes en lapjes, en wellicht een ongewassen shirt van je tante.
Succes!
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Maar kan de kat dan niet veel te makkelijk ontsnappen?
Heb je geen inpandige kamer beschikbaar voor die korte tijd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met Rieneke eens. Tuinhuis lijkt me niks, wegens ontsnappen en aandacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Helemaal mee eens. Laat de kat gewoon in huis en niet apart in het tuinhuis. Zo is het makkelijker om de kat veel aandacht te geven.
Veel gezelliger voor de kat en minder kans op ontsnapping.
Hou wel goed de ramen en deuren dicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanessatje, het beste is om de kat in de woonkamer te laten omdat je daar waarschijnlijk zelf ook de meeste tijd bent. Zet daar dan dus ook de kattenbak en voer en water neer. Vergeet ook niet om iets neer te zetten waar de kat aan kan krabben: krabplank, krabmat etc. Misschien heeft je tante een krabpaal? Die zou je dan in die periode ook in je huis kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Vanessatje : het tuinhuis is geen goed idee, houdt poes voor die 10 dagen in de woonkamer, zoals ik al in mijn antwoord aangeef, houdt de kat in de ruimte/kamer waar jij het meest bent als je thuis bent: de woonkamer...[2 deuren om te ontsnappen naar buiten!]. Het tuinhuis heeft 1 deur even niet opletten en dan is poes VERDWENEN!!
Rieneke1
10 jaar geleden
Astrid en jodokus, waarom zou de kat perse in de woonkamer moeten?
Als het een avontuurlijk of laconiek exemplaar is die graag wat leven om zich ziet en goed in het vel zit, dan zou dat wellicht kunnen.
Maar vergeet niet dat de meeste katten enorm van slag raken door een logeerpartij.
Zeker wat timide/angstige exemplaren zijn veel beter af met een rustig plekje waar af en toe iemand rustig bij komt zitten om even met ze te kroelen en spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt, ik vergeet in mijn enthousiasme dat het een logeerpartij is van slechts 10 dagen....... dus in een kamer apart is dan beter.
Vergeet alleen niet elke dag een "uurtje" in de kamer er bij te gaan zitten en wat een aanrader is : de radio aanzetten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik zou zelf geen radio aanzetten, maar het gewoon rustig houden voor het beestje.
Of hij moet bij tante gewend zijn dat de hele dag de radio of tv aanstaat, dan is het weer iets anders natuurlijk. Wij mensen zijn geneigd langdurig aandacht te geven, maar niet al te vaak.
Als het aan de kat lag dan kreeg hij veel vaker op een dag aandacht, maar een minuut of tien is meestal ruim voldoende.
Geef de kat genoeg te eten, Bijvoorbeeld brokjes en water. Als het op is vul je het gewoon bij. Zorg dat de kattenbak schoon is & geef de kat aandacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je naar mijn ervaring het beste kunt doen is de kat zijn eigen mand en kattenbak laten gebruiken en in één kamer laten blijven de hele tijd, de woonkamer, waar jij zelf het meeste bent als je thuis bent.
Aan de ene kant van de kamer de kattenbak neerzetten en aan de andere kant een eetbakje met harde brokjes en een meter verder een drinkbakje [iedere dag schoon/vers water!].
Je tante weet natuurlijk welk kattenvoer je moet gebruiken en vergeet ook de speeltjes niet die poes leuk vind. Laat de kat de eerste dagen met rust en later als ze naar je toe komt en op schoot springt is het goed, dan kun je haar aaien en bijvoorbeeld met een balletje spelen.
Let op dat de kat niet met je naar buiten loopt... dat ben je niet gewend, dus alle deuren goed dicht doen voordat je weg gaat.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Goed antwoord. En inderdaad: Kattenbak niet naast het eten en het water op een andere plek dan de etensbak vinden de meeste katten ook prettiger.