Kunnen een dalmatiër en een bordercollie goed met elkaar overeen komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt aan het karakter van beide honden en wat ze gewend zijn
Ivana
10 jaar geleden
Even je vraag verduidelijken. Wil je twee pups aanschaffen of heb je al een volwassen hond en wil je er een tweede bij? Dat zijn echt zaken die je eerst duidelijk moet maken, anders is antwoorden niet zo makkelijk.

Het beste antwoord

Ze hebben globaal gezien allebei enorm veel energie dus dat lijkt mij wel bij elkaar passen, maar houd daar dus ook rekening mee. De border moet echt wat te doen hebben en de dalmaat die wij vroeger hadden bleef rennen (ideaal naast de fiets).

Een groot deel ligt ook aan de opvoeding en het specifieke karakter van juist die hond, zijn het pups, wat hebben ze meegemaakt als ze volwassen zijn, is er eentje lang alleen geweest?

Als jij een goede leider bent zou bijna elke hond met een andere hond samen kunnen maar nogmaals: voor deze honden heb je veel tijd nodig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Verschil in leeftijd speelt ook een grote rol.

Andere antwoorden (1)

Dat is niet uit te wijzen. Het ligt aan het dier zelf. De ene hond kan wel met de ander op schieten, maar andersom misschien niet.

Er zijn dus meerdere opties:
-Ze mogen elkaar
-Ze mogen elkaar NIET
-de een mag de ander wel, maar andersom niet

Het is dus niet te zeggen of ze wel of niet goed met elkaar om kunnen gaan.

Hopelijk weet je nu genoeg!