Hoe slecht is het voor een hond als je met 1 maaltijd ineens wisselt van soort brok?

Mijn hond krijgt in de ochtend vlees, en dat blijft hetzelfde, maar krijgt in de avond brokken. Mijn moeder heeft nu de verkeerde soort en merk brokken gekocht. Hoe slecht is het als ik deze toch ineens, zonder eerst te laten wennen, aan mijn hondje geef?? En als dat slecht is; hoe geef ik, zonder ruzie te maken, aan dat ik dezelfde brokken als eerst ga kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hangt van het hondje en het voer af. De ene hond heeft gevoeliger darmen dan de andere hond. Soms moet een hond even wennen en kan er verstopping of diarree optreden,maar dat is niet altijd zo,je hebt ook beestjes die alles kunnen eten. Maar het is verstandiger om het hondje te laten wennen aan het nieuwe voer door het te mengen met het oude voer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ineens van de ene op de andere brok overstappen kan gevolgen hebben dat je hond behoorlijke diarree krijgt.
Het beste is de algemeen bekende mengdosering te gebruiken.
Je kunt natuurlijk je moeder uitleggen dat je liever zijn eigen voer geeft omdat je hond anders diarree krijgt door plotselinge algehele vervanging van de brokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nja mijn moeder was eigenwijs. Mijn hondje heeft nu erge diarree en mijn moeder snapt het nu pas. Ik haal vandaag de vorige brokjes weer en de andere brokken gaan naar hun eigen hond (die wel alles kan eten blijkbaar). Dankje voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan,jammer dat je hond nu diarree heeft,maar dit komt wel weer goed als hij zijn eigen vertrouwde voer krijgt en zoniet dan kun je het beste één dag helemaal niets geven[wel water]en dag twee geef je de helft van zijn voer over kleine portie's per dag,dag drie kun je hem weer normaal voeren zoals hij gewend is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!