Als een konijn zwanger is wanneer maakt ze dan haar nest?

Als een konijn zwanger is wanneer maakt ze dan haar nest dat vraag ik me af kunnen jullie. Me helpen?ze zitten nu al gescheiden want ik denk nu dat ze wel zwanger is ik heb ze gisteren bezig gezien .....het meisje zit boven

Toegevoegd na 21 minuten:
Maar kan je de nestkast ook zo maken zoals ik in de afbeelding laat zien? En op de grond kan het zo ook niet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28.4K

Antwoorden (2)

Ze maakt een nest van hooi en haar van haar borst, dit doet ze vlak voordat de jongen geboren worden. De geboorte laat dus niet lang meer op zich wachten.

Toegevoegd na 57 minuten:
Het is beter om het nest niet op de grond te zetten, omdat tocht slecht is voor de jonge konijntjes, op de foto kan ik niet reageren, omdat ik deze niet kan zien, wat niet aan je foto ligt, maar aan mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zelf een nestkist maken: Het beste is een nestkist te maken. Zorg dat de ingang naar het nest windvrij is. De ingang moet ook minstens 25cm van de bodem van het hok zijn. Dat is om te voorkomen dat de kleintjes eruit vallen. Maakt de ingang zo hoog dat moeder konijn er nog gemakkelijk in kan springen. Het hok moet ook donker zijn. Maar omdat als ze eenmaal geboren zijn het erg leuk is om te kijken kun je er wel een raam in maken wat je de eerste week afdekt. Je kunt een plank of zak voor het raampje hangen.
Wat ook belangrijk is is dat je heel gemakkelijk in het hok kan. Je moet een nest regelmatig controleren en als je dan het halve hok moet afbreken dan is dat heel onhandig. Een deksel als dak of een deurtje wat achter de deur nog een plank heeft.

Wanneer je konijntje niet in het nesthok begint maar in een gezamenlijk hok in de buitenren, zet dat dan open zodat het gezamelijke hok tocht. Ze zal het te open en te koud vinden en eieren voor geld kiezen en in het nesthok beginnen.

Vlak voordat ze moet werpen gaat ze haar eigen buikwol plukken en naar het hok brengen. Ze zal eerst een strootje in haar bek nemen en dan gaan plukken. Dat is heel slim want door dat strootje kan het haar niet in haar bekje schieten. Zo zal ze een warm nest maken en meestal in de vroege ochtend bevallen. Zo'n bevalling gaat razend snel en is meestal in 20 minuten of nog korter gepiept. De nageboorten eet ze op .

Het eigenlijk nestje maken gebeurt dus maar vlak voor de bevalling en de zwangerschap duurt 28-32 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alweer een min waar Crea een plus krijgt? Wat is er aan de hand? Vertel dan in ieder geval waarom mijn antwoord niet waardevol is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed omdat het eigenlijke antwoord "vlak voor de bevalling"
een herhaling van het antwoord van Crea is. Ik vind de overige informatie (wat geen antwoord is op de eigenlijke vraag) wel nuttig en van toegevoegde waarde. Of je hebt las van een minkukkel ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou oneerlijk zijn want op het moment dat ik ging zoeken stond er helemaal geen antwoord. Je mag volgens mij tot 10 min na de ander hetzelfde posten! Maar het was al het tweede antwoord waar ik een min kreeg en Crea een plus vlak na elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind in dit antwoord toch heel wat nuttige informatoe over bijvoorbeeld de randhoogte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een DIKKE plus omdat het goede info is en er je ook nog nuttige bronnen bij hebt gezet. Over je minnaars zou ik me maar niet te druk maken,bijna iedereen heeft minimaal één,schijnen dat leuk te vinden maar zijn vreselijke lafaards want durven zich nooit bekend te maken!
Wat betreft die 10 minuten klopt volgens mij niet,want bij mij zijn ze meerdere keren verwijderd terwijl er nog geen antwoord stond toen ik aan het typen was,ik ben niet zo snel ;-(
Kun je misschien in de regels vinden.