Hoe leer ik mijn hond blaffen naar andere honden af?

Mijn hond blaft op straat altijd naar andere honden. Hoe kan ik hem dit afleren? Ik ben al naar een hondenschool geweest, het is al iets minder, maar alsnog blijft mijn hond onzeker. Soms als hij langsloopt, gaat hij heel vel reageren maar ondertussen kwispelen, wat moet ik in zo'n situatie doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij is als pup aangevallen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Naar hondencursus blijven gaan. Na verloop van tijd wordt je hond steeds socialer en gaat hij/zij minder op andere honden reageren.
11 jaar geleden
Aandachtsoefeningen doen en dit doe je door je hond te leren alleen op jou te letten tijdens het wandelen.
Zodra je maar ziet dat je hond de andere hond in het vizier krijgt,leidt je hem af door hem een klein [licht] tikje aan de zijkant te geven zodat hij alleen op jou let en niet op iets anders en tijdens deze oefening gewoon door blijven wandelen.
Dit moet je wel vol blijven houden en veel geduld hebben,desnoods kun je iemand met een hond om hulp vragen door telkens langs elkaar te lopen tot het moment er is dat je hond niet meer reageert op de andere hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Dit leer je inderdaad op een hondencursus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt,maar vs kan thuis door gaan met oefenen.
Ivana
11 jaar geleden
Maria plus.
Let er vooral op dat je de lijn NIET strak houdt. Een strakke lijn wekt agressie op. Liever een korte ruk en direct ontspannen, dan een strakke lijn om de hond tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de + en aanvulling Ivana.