Daar kan je zelf niet voor zorgen. Parkieten gaan pas broeden als de tijd daar rijp voor is en de twee vogels elkaar accepteren.
Zorg wel voor een juiste maat broedblok. Vraag dat even bij de dierenspeciaalzaak.

Verder worden de meeste parkieten in Nederland pas broeds rond juli/augustus.
Dan is ook de vochtigheidsgraad, de temperatuur en de daglengte van belang voor een broedrijpe/broedende vogel.
Zoek in de bibliotheek of boekenzaak eens een paar goede boeken over kromsnavels of speciaal over parkieten op.
Ivana