Maken ratten zoveel geluid dat je ze als huisdieren niet op je kamer kunt houden?

Toegevoegd na 54 seconden:
Slaapkamer dus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ik heb er zelf ook 2 en heb idd geen last van ze ze slapen veel en geur valt ook mee als je ze optijd verschoon en een mannetje kan je laten helpen en dan heb je helemaal geen geur ratten zijn opzich schone dieren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ratten kun je prima om je slaapkamer houden, het enige nadeel hiervan is de geur. Ratten zijn over het algemeen rustige diertjes waar je 's nachts geen last van heeft. Ze rennen immers niet de hele nacht in een wiel/ren, gelukkig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat doen ratten dan eigenlijk wel in zp'n kooitje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik 4 ratten gehad die in hun kooi sliepen, spelen en alles aan het verbouwen waren zoals speeltjes verplaatsen en holletjes maken. Ze waren vooral overdag heel actief, 9 van de 10 keer liepen ze bij mij ook gewoon los. 'S nachts slapen ze vooral.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh. Grappig dat ze zich op zo'n manier vermaken. Vast leuk om naar te kijken. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hadden wel een rad in de kooi, vonden ze heerlijk.
Was wel een rad van 35 cm doorsnede. De eerste heb ik zelf gemaakt (veel soldeerwerk!) daarna kwam ik er achter dat ze in die maat ook te bestellen zijn. Maar veel winkels hebben ze niet op voorraad.
Dat rad piepte na verloop van tijd wel. Wij hadden ook huisjes, kartonnen rollen (vloerbedekking) en ander speelgoed in en om de kooien.
Maar je slaapt door de geluiden heen waar je aan gewend bent.
Ratten passen zich vaak wel aan aan jouw ritme. Het zijn sowieso geen grote herrieschoppers. Neem er minstens twee en ze houden elkaar wel bezig.

Wel kan je hinder ondervinden van de geur; rattenplas ruik je nou eenmaal. Ratten zijn daarentegen wel schone dieren en zullen heus niet het hele hok onder plassen, maar veeg de plasjes wel regelmatig weg met wat keukenpapier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ratten kunnen actief in hun kooi zijn. Het ligt aan wat jij ze geeft. Als je een loopwiel geeft kan dat veel herrie geven.

mijn ratten hadden buizen in hun kooi en slaapmatjes. Ik heb ze altijd op mijn slaapkamer gehad. Geen overlast. Het zijn geen nachtdieren dat scheelt een boel in vergelijking met kleine nachtdieren.

De mijne stonden op beukensnippers geen last gehad van de stank. Mannen stinken harder dan vrouwtjes, omdat die sneller hun territorium afbakenen.