Waarom doen mijn kippen dit?

Ze zitten met zijn vieren in het legnest ruimte verder genoeg en zitstok aanwezig.Hebben ze het koud of gewoon gezellig zijn jonge kippen nog niet aan de leg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een legnest moet een donkere plek zijn in het nachthok.
Mogelijk is het bij jouw te licht.
En kippen houden van gezelligheid en zoeken elkaar steeds weer op.
En ja, kippen zijn watjes, een beetje regen, wind, kou en ze zitten in het nachthok, maar ja, wij zitten nu ook liever binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Ed ze scharrelen de hele dag nu vroeg donker tot een uur of 4 in buitenren.Daarna in binnenhok en met zijn allen in legnest .In binnen hok geen licht wel een raampje kunnen ze nog naar buiten kijken zal ik maar zeggen want kiezen het legnest dat het dichts bij raam zit.Dus is wel behoorlijk donker nu,wel grappig dat ze dit doen want past geen ei meer bij HAA
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn eigen kippen doen het zelfde, maar die zijn gekweekt bij een of andere kippenboer/ kweker en hebben toen ze jong waren, nooit een slaapstok gezien, nu slaapt alleen mijn haan op de stok en de hennen in het legnest.
En nog steeds geen eierennnnnnnnnn, pffffffffffff
Ik had gezegd tegen de kerst, dus dat kan nog steeds. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippen......het blijven 'vrouwen' hè ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja erg leuk hoor ik klaag niet.Mijn kippen weten dit wel heb er geen haan bij.Ze komen ook bij fokker weg daar wel nachthok en stok.Zal maar zeggen hennen rare wezens Ja. Zal vast goed komen en binnen kort ik en jij ook eitjes!!We wachten het af!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ed wie het eerst een ei heeft @ even??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik heb al weer eitjes en op de plaats waar ze ook slapen, maar dat is toch logisch, ze leggen hun eitjes in hun 'nest'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mhofman, ja die laatste twee regels: En nog steeds geen eierennnnnnnnnn, pffffffffffff
Ik had gezegd tegen de kerst, dus dat kan nog steeds. :-), sloeg op jouw kippen, en op een andere vraag van je.
Hebben jouw kippen hiervoor wel op de stok geslapen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja even toen ik ze net had.maar al snel in legnest .En wacht wel zal heus wel een keer goed komen met eieren leggen.Maar vind het het gewoon een beetje vreemd met 4 kippen in een legnest.Nou denk maar zo ze zijn tevreden met mekaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeeeeel tevreden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja kan je zien hè gezellig bij mekaar.Maak me geen zorgen de kippen hebben het hier goed dus een eitje zal wel komen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn gewoon knusse kipjes....!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zaten hier met het slechte weer de hele dag binnen en nu met elkaar in het legnest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier vrijdag de hele dag in nachthok met die sneeuw.Zo nu en dan even naar buitenren om te kijken en te eten en drinken.Maar dan weer snel het nachthok in lekker warm met veel stro!,Vandaag zijn ze weer buiten aan het scharrelen moet wel de drinkbak in de gaten houden vanwege vorst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het eerst van hun leven zien ze sneeuw!
phoe, dat is eng!!
En koud aan de pootjes.
Dus is jouw knusse nachthok veel aangenamer.
Water en drinken zet ik in de winter in hun nachthok.
Het water bevriest veel minder snel.
En wordt het erg koud, dan gaat het luikje dicht en blijft het binnen minder koud.
Is de ergste kou ( vorst) weer over, mogen ze weer naar buiten, vinden ze ook heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de beste plaats om eten en drinken neer te zetten in nachthok? en wanneer gaat bij jou het luikje naar beneden nu nog niet neem ik aan.En is de kerstman eral!! leuke foto!!HAAA
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zie dat de kippen meer binnen dan buiten zijn, doe ik het luikje dicht en wacht op beter weer.
groeten van de kerstman.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden en reacties!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!!

Andere antwoorden (2)

Gezelligheid,en natuurlijk lekker warm,maar desondanks zitten ze toch zomaar ineens op stok.En moederkip laat ze van de ene dag op de andere in de steek,als ze ong 12 weken oud zijn

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is ook beter voor het borstbeen van het kipje dat ze niet te jong op stok zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik net de kippen had, deden ze precies hetzelfde.Ze gingen met z'n drieën lekker tegen elkaar aan liggen ,deel van het acclimatiseren.Als ze gewend zijn aan hun nieuwe leefomgeving gaan ze waarschijnlijk op stok en beginnen in het voorjaar met eieren leggen.Lekker veel stro in het hok en na ongeveer 3 weken zijn ze helemaal gewend aan hun nieuwe leefomgeving.