Hoelang blijven de gegevens van een asiel dier in het bestand van het asiel, ook van de nieuwe eigenaar?

Toegevoegd na 7 minuten:
Vooral bij een hond.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de achtergrond van je vraag. Wil je een hond wegdoen? Of overnemen van iemand? Want dan kan je beter contact met het asiel opnemen voordat je in de problemen komt.

Het beste antwoord

Toen ik een hond uit het asiel haalde tien jaar geleden is mij verteld dat de hond altijd eigendom van het asiel blijft en jij hem "in bruikleen" hebt. Of dat tegenwoordig nog zo is weet ik niet, maar anders blijven de gegevens dus altijd daar bewaard.
Ik neem aan dat de betreffende hond gechipt is, die chip kun je wel op je eigen naam registreren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Het schijnt zelfs zo te zijn, dat je een asieldier niet aan een ander mag weggeven of verkopen zonder eerst het asiel hiervan in kennis te stellen.
Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Het heeft ook zo zijn voordelen, mijn hond moest worden geopereerd en het asiel heeft dat toen voor mij betaald mits ik hem naar de dierenarts bracht die voor hen werkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een hond kat uit het asiel haalt en hij moet nog geholpen worden of iets anders aan de hand dan is dat zo ruitjeskleed.Maar daarna zijn de kosten voor jou en het dier blijft altijd van het asiel.De chip die ze hebben is herkenbaar als asieldier.Dus staat altijd geregistreerd ook al heb je ze al jaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond had zijn kruisbanden gescheurd en dat is toch iets anders dan "geholpen worden" Ik had hem toen al 5 jaar. Dus misschien heb ik wel mazzel gehad, dat zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je hebt geluk gehad want meestal gaat dat niet zo als je een hond/kat uit het asiel haalt.Welk asiel HAA??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Zeist. Ik weet even zo snel de naam niet meer hoor. Maar dat zeg ik, het is 10 jaar geleden dus nu zal het inderdaad wel anders gaan. Zeker asiels hebben last van de crisis.

Andere antwoorden (2)

Dat blijft altijd in het bestand staan, want je hebt hem idd in bruikleen. Ook al zet je de chip op je naam, dan nog blijft dat zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die chip is er ook meer voor dat als je hond wegloopt en iemand vind hem dat hij dan weer bij jou gebracht wordt en niet naar het asiel.
het lijkt mij logisch dat de gegevens in het bestand blijven staan zolang je redelijkerwijze nog mag aannemen dat het dier nog in leven kan zijn.
na een bepaalde leeftijd, of als de hond overleden is gemeld, wordt het bestand verwijderd.
Rieneke1