Hoe heet dit schattig hondje? Wat is het ras?

Ik heb heel toevallig dit plaatje gevonden van een heel schattig hondje. Ik wil heel graag weten welk ras dit hondje is.

Alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Deze hondjes heb ik zelf gefokt en geshowd,De Yorkshire terrier,ze zijn erg intelligent,en super lief,maar ook pittig van karakter.Ze denken dat ze heel groot zijn,zit tussen hun oren,en vallen werkelijk de grootste hond aan ,als ze hem niet leuk vinden.De meeste mensen kunnen ze niet goed verzorgen,omdat dat niet eenvoudig is.En meestal komen ze om de zes maanden bij een trimster terecht om ze te scheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je niet geknipt? Ik heb namelijk nog nooit een Yorkie laten scheren maar heb ze ook nooit geschoren gezien vandaar mijn vraag want jij bent de hondentrimster,ik niet :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook wel geknipt,vingerlengte zeg maar,maar ook wel geschoren,3 mm of 5mm,7 mm alles is mogelijk,en de zeer kleine staat het ook goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je maar ik ben het er niet mee eens dat je zegt dat de meeste mensen ze niet kunnen verzorgen,meestal om de zes maanden laten scheren,daarom kan ik je geen plus geven :-( Smaken verschillen,ik heb bv het laatste hondje van mijn moeder zomers een keer heel kort laten knippen (was een heel kleintje van 3 pond) en ik vond het echt schattig maar mijn moeder vond het niks ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de praktijk wijst het uit,dat heet realiteit

Andere antwoorden (2)

york shire terrier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met bovenstaand antwoord.

Mocht je deze hond willen aanschaffen dan adviseer ik je eerst om je te verdiepen in het ras en het daarbijbehorende karakter en de behoeften. Dus: kijk eerst of de hond wel bij jou past i.p.v. alleen op uiterlijk af te gaan. Dat voorkomt onnodige problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
En vergeet dat strikje.....het is een terrier!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal eens + De opvoeding,juist van dit schattige kleine hondje,is heel intensief en je bent geneigd het beestje te veel te vertroetelen! Uit ervaring weet ik dat je dan een ongehoorzaam en moeilijk hondje krijgt!
Mijn moeder heeft er nl meerdere gehad ( niet tegelijkertijd,elke keer één), toen mijn vader nog leefde hadden we lieve en gehoorzame hondjes maar toen mijn vader overleed kregen de nieuwe hondjes veel te veel aandacht.
Natuurlijk hielden we wel heel veel van de hondjes(ik was al lang het huis uit maar kwam meerdere keren per week bij mijn moeder en had het hondje regelmatig te logeren) maar waren echt heel moeilijk,haren kammen,nageltjes knippen enz. was een drama,moesten we met zijn 2-en doen,toen mijn moeder overleden was heb ik haar laatste hondje bij mij genomen, ze kon niet alleen zijn en nagels knippen liet ik maar door de dierenarts doen want ik kreeg het echt niet voor elkaar!
Dus denk inderdaad hééél goed na voor je er aan begint!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf weinig actief bent en een makkelijke hond wilt om op te voeden dan is een Terriër zeker niet het beste idee. Neem een hond die het meest verenigbaar is met jou karakter. Uiteraard is een bepaald ras kopen geen garantie voor een bepaalde aard, iedere hond is anders. Het is echter wel iets wat je in acht moet nemen. Als ik een Jack Russel Terriër zou aanschaffen zou ik niet verwachten dat die de hele dag tam op schoot bij me zou zitten.