Mijn langharig boskatje heeft klitten van uitwerpselen onder haar staart. Hoe verwijder ik dat?

Moet ik de vacht daaromtrent wegknippen? Wassen? Hoe zit het met veiligheid e.v. dat ze me krabt? Tips graag want ik wil mn beestje proper hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorzichtig wegknippen, en het haar kort houden verdient de voorkeur. Het beste doe je dat met zijn tweeën; terwijl de één de kat afleidt of vasthoudt, knip je zelf het haar voorzichtig weg, met een schaartje met afgeronde punten, om verwondingen te voorkomen. Maar is de ontlasting van de kat aan de dunne kant dat het in het haar blijft plakken? Dan misschien ook eens naar de voeding kijken om dit te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaste uitwerpselen hoor maar ik heb haar al betrapt dat ze met haar achterste over de grond wrijft als ze er ene gedraaid heeft. Ze is ontwormt.
Rieneke1
11 jaar geleden
misschien geirriteerde anaalklieren zazou?
of overvuld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij klopt dit antwoord helemaal.