Zijn er vuilniszakken die om een konijnenhok (alleen de bak) kunnen? Ervaring?

Eerst had ik een huis en een tuin, nu zit ik in een studentenkamer met mijn konijn! Dit is goed te doen, ik zoek alleen een handige manier om de inhoud (hooi etc) te vervangen zonder dat het een bende wordt! Als ik een grote vuilniszak heb wat om de bak heen past hoef ik deze alleen maar om te keren en is die leeg! Nu doe ik het met een schepje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat hangt ervan af hoe groot het hok is. Ik mag toch hopen lekker ruim en dan past een normale vuilniszak daar niet omheen.
Zelf heb ik ook jaren op een studentenkamer gewoond met een konijn.
Ik deed altijd eerst een laag kranten onderin het hok en als ik de boel ging verschonen tilde ik die op met zoveel mogelijk de hele inhoud die er bovenop lag en dan half opgerold ging het dan zo de vuilniszak in.
Dat ging aardig, maar nooit helemaal perfect uiteraard met al dat zaagsel en stro.
Daarnaast stond het hok ook heel vaak open als ik thuis was zodat het konijn lekker rond kon rennen, maar ja dan nam hij ook aardig wat zaagsel en stro aan zijn pootjes mee de kamer in.
Konijntjes kunnen ontzettend veel troep maken is mijn ervaring, haha....dus als je het een beetje netjes wilt houden zul je toch elke dag even de stofzuiger moeten pakken.

Groot voordeel was wel dat mijn konijn heel zindelijk was. Als ik hem uit zijn hok liet ging hij eerst altijd plassen en keutelen in een klein doosje met kranten. Dat heb ik hem eigenlijk nooit speciaal geleerd, maar dat deed hij uit zichzelf.
Voordeel was dat zijn hok daardoor veel langer schoon bleef en in die doos hoefde ik alleen maar even de bovenste krant te vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, fijn dat jouw konijn dat ook kan. Hopelijk vind je nog ergens extra grote zakken om de troep wat te beperken;-)
Bij de action hebben ze die hele grote blauwe zakken. Die zijn groot genoeg om in een container te doen. Ze zijn vast groot genoeg om je konijnen-bak in om te kieperen zonder te morsen.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wilde ik als suggestie geven. Die blauwe zakken zijn ook een stuk steviger dan de blauwe zakken.