bordeauxdog met terugkerende hotspot op de wang, en is behandeld voor oormijt de mogelijke oorzaak.heeft antibiotica gehad.maar is dit nodig?

een bordeauxdog met terugkerende hotspot op de wang of nek, en mogelijke oormijt de mogelijke oorzaak .
die word behandeld met surolan voor in het oor .en nog een kuur van een week antibiotica voor te schrijven omdat ze zeggen dat je antibiotica de darmflora uit balans brengt is dit nou echt nodig geweest die antibiotica

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dierenartsen (sommige) geven idd wel gauw antibiotica of jassen gelijk een spuit in je beest zonder uitleg wat het is of waarom....Vraag je dierenarts de volgende keer wat en waarom hij bepaalde medicatie geeft.
Het Kan een bijwerking zijn idd, maar niet altijd hoor.

Antwoorden (2)

Ja want het is gaan ontsteken neem ik aan en dan helpt ab het beste.
Dat de darmflora ervan even uit balans raakt is niet altijd het geval,maar met ontsteking blijven lopen is ook niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke plus weer ;-) Maar snap de vraag wel....dierenartsen (niet allemaal natuurlijk)geven Wel heel gauw antibiotica, terwijl sommige kwalen prima met andere manieren te behandelen zijn.........soms zelfs met afwachten.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Wicca. ;-) Ja ik weet het,maar met een hotspot kan ik het mij wel voorstellen want het is meestal moeilijk om daar vanaf te komen.
Ik heb 2 honden gehad en 1 gekend met hotspot. Ik heb het zelf behandeld door de plek kaal te scheren (en te houden) en de plek 3 maal daags schoon te maken met sterilon, dit werkte beter dan de voorgeschreven zalfjes vd dierenarts. Als de hotspot te ver gevorderd is heeft de hond idd antibiotica nodig. Heel af en toe antibiotica kan geen kwaad wel als hij de ene na de andere kuur zou krijgen. Na de behandeling zijn er middeltjes op de markt voor een betere darmflora, die zou je kunnen geven.